Home » » Khasiat Madu Asli Cuka

Khasiat Madu Asli Cuka

Madu asli cuka yang mempunyai testimeni nutrien beberapa ratus tahun dapat membantu kita untuk membakar makanan yang kita sudah telan. Makanan itu kemudian akan ditukar menjadi bahan tenaga. Maka ia amat sesuai untuk tujuan pelangsingan. Bila anda menjadi letih, badan anda akan menghasilkan asid laktik dan pada masa yang sama menjadikan darah dan bendalir badan menjadi kurang berasid. Produk ini juga bagus untuk tujuan menyerikan kulit dan mengurangkan keletihan; dan kulit anda akan kembali lembut lagi segak.

Kita harus menggunakan kaedah yang baik untuk mengurangkan berat badan dengan memelihara keayuan dan kesihatan anda. Cuka yang diaduan dengan madu liar yang tulen boleh mengeluarkan rasa yang cukup sedap sekali yang tidak akan mencederakan usus perut kita. Ia boleh mencantikkan kulit dan amat bermanfaat untuk tujuan pelangsingan.

Madu asli cuka :Minuman yang sihat untuk melangsingkan berat badan pada masa sekarang.

Madu asli cuka diperoleh dengan campuran madu asli dengan asid buah-buahan (asid epal).

• Cuka
Seperti yang disebut di atas, cuka dapat mengekalkan kesihatan, menceriakan kulit, meneutralkan asid badan, membakar lemak badan yang berlebihan dan membantu pergerakan usus perut .

• Madu asli
Mengandungi pelbagai khasiat yang bernilai dan dapat membantu penyerapan ubat traditional ke dalam sel-sel badan.

Kedua-dua digabungkan – Madu Asli Cuka.

Jikalau selalu minum madu asli cuka, keistimewaan cuka dan madu asli seperti yang sebelum ini dapat dikenali dengan mudah.

Rasa cuka yang masam juga tidak mudah diterima oleh setiap orang sekiranya anda ingin menjaga kesihatan dengan minum cuka. Akan tetapi, cuka buah-buahan terutamanya cuka epal yang tulen dicampur dengan madu asli yang dapat memelihara kesihatan. Campuran ini akan dapat menghasilkan minuman penjaga kesihatan dan pemeliharaan kecantikkan yang sedap.

Madu asli cuka mengandungi 30% asid epal dan 70% madu asli.

• Ia dapat membantu kita untuk menjernihkan darah, meleraikan paras kalori dan gula secara efisien agar badan kita sanggup mengelakkan penyakit darah tinggi.

• Melindungi organ hati anda daripada keracunan arak dan merangsang fungsi organ hati.

• Ia dapat mempergiatkan metabolisme organ-organ internal badan kita, menghapuskan elemen toksik (racun) dan sembelit (konstipasi).

• Ia dapat mengelakkan halitosis atau nafas yagn busuk yang disebabkan oleh kumuhan asid gaster (perut) yang berlebihan.

• Ia dapat mengalir keluar deposit lemak dan mengurangkan berat badan yang berlebihan dengan sekaligusnya.



2 Komen:

admin AlKhattab Batik berkata...

kalau dibanding dengan cuka kurma bagaimana?


Batik Sarong Serumpun Padi

Tanpa Nama berkata...

Soalan : Kalau madu tualang kampong dicampur dengan cuka kurma (khal) adakah khasiatnya sama dibandingkan dengan cuka madu ?

Catat Ulasan

 
Chatroom