Home » » Seks beri semangat kuruskan badan

Seks beri semangat kuruskan badan

ADELAIDE: Memberi amaran kepada lelaki yang memiliki berat badan berlebihan mengenai akibat kegemukan kepada kehidupan seks mereka dapat membantu golongan itu mengurangkan berat sehingga beberapa kilogram ketika strategi lain gagal berbuat demikian.

Laporan akhbar Sydney Morning Herald menyebut, bilangan lelaki gemuk di negara itu semakin bertambah dan boleh memberikan kesan buruk kepada keupayaan seks mereka, dengan berat tambahan selalunya menghalang aliran darah ke organ seks itu.

Pakar kesihatan lelaki di Adelaide, Profesor Gary Wittert, berkata kebanyakan lelaki tidak sedar hakikat berat badan mereka boleh menyebabkan mati pucuk, tetapi kaitan itu mungkin boleh menjadi kunci memerangi wabak kegemukan.

“Sudah diketahui ramai mengenai peningkatan paras obesiti di kalangan lelaki Australia dan ini memberikan kesan kepada penyakit kronik, secara fizikal dan psikologi.

“Apa yang kurang diketahui ialah bukan aliran darah ke jantung saja terjejas akibat obesiti, kesan sama turut wujud dengan aliran darah ke zakar, yang menyebabkan mati pucuk dan masalah pundi kencing,” kata Profesor Wittert, yang juga Dekan Fakulti Perubatan di Universiti Adelaide.

Katanya, lelaki Australia memang mengambil berat mengenai masalah ketegangan ‘malah mungkin memandang perkara itu lebih serius berbanding penyakit kardiovaskular.’

“Ini mungkin satu peluang untuk memperbaiki komunikasi mengenai faedah hilang berat badan,” katanya.

Lelaki memang sukar memberikan kerjasama dalam mendapatkan maklumat kesihatan, terutama berkaitan dengan kehidupan seks mereka tetapi pengamal kesihatan boleh dilatih untuk mencungkil maklumat, katanya. - Agensi



1 Komen:

nabil berkata...

Saya nak kahwin dua
kompom kurus lah

Catat Ulasan

 
Chatroom