Home » » Kuruskan badan di bulan puasa cara Oriva

Kuruskan badan di bulan puasa cara Oriva

Bagi yang mahu mengurangkan berat badan, bulan puasa adalah masa yang paling sesuai untuk memulakan usaha ini kerana Ramadan memberi peluang kita mengurangkan pengambilan makanan di samping pembersihan badan secara menyeluruh.

Langkah perlu dilakukan cukup mudah iaitu hanya dengan menjaga pemakanan, melebihkan pengambilan buah-buahan, sayur-sayuran dan minum banyak air, sekurang-kurangnya satu liter sehari, khususnya air masak.

Presiden Oriva Profesional Beauty Marketing (M) Sdn. Bhd., Lella Wati Abd. Kadir berkata, bagi mendapatkan tubuh yang langsing di samping menjalankan ibadah berpuasa, produk pelangsingan Oriva yang dihasilkan daripada ramuan semula jadi dan tumbuh-tumbuhan boleh membantu.

Menurutnya, disarankan pada waktu sahur, pengguna mengambil satu sudu Aloe Vera Gel bagi menyegarkan tubuh dan menambahkan tenaga baru serta menstabilkan suhu tubuh diikuti dengan satu sachet Oriva Diet Plus bagi membantu rasa kenyang dan agen pembakar lemak serta disusuli dengan meminum Oriva Cafe atau Choco Drink Plus bagi memberi tenaga.

Menurutnya, bagi berbuka pula, dicadangkan mengambil Aloe Vera Gel dengan kordial kurma madu sebelum sembahyang. Selepas sembahyang Maghrib, ambil Oriva Diet Plus kemudian barulah boleh memakan makanan berat.

“Pada waktu pagi selepas mandi, pengguna perlu menyapu Body Reforming Gel di bahagian yang bermasalah seperti di depan dan belakang lengan, perut dan pinggang, pinggul dan punggung, depan dan belakang paha serta tempat yang berselulit.

“Urut perlahan-lahan selama dua hingga tiga minit sehingga meresap. Ini akan membantu menurunkan berat badan dan mengurangkan sakit sendi.

“Pada sebelah malamnya iaitu sebelum tidur, patut diamalkan menyapu Body Contour Gel. Sebelum sapu, ukur terlebih dahulu di bahagian yang bermasalah. Sapukan secara mengusap perlahan-lahan dan biarkan kering dan meresap.

“Setelah sejam kemudian, ukur semula di tempat tadi dan lihat perbezaannya. Ia bertindak sebagai pembakar lemak,’’ katanya ketika ditemui di Wangsa Melawati, Selangor, baru-baru ini.

Lella yang telah menceburi bidang kecantikan ini sejak tahun 2000 lagi yakin sekiranya pengguna mengamalkan set produk pelangsingannya itu, berat badan yang diidamkan akan dicapai.

Jelasnya, bagi rancangan pengurusan berat badan pada hari biasa iaitu bukan bulan puasa, Oriva menyarankan supaya pengguna mengamalkan langkah seperti berikut:

Sarapan pagi
- Minum satu sudu Aloe Vera Gel
-Ambil satu sachet Oriva Diet Plus yang dicampur dengan air suam

Selepas setengah jam
- Ambil satu gelas air kosong atau teh o panas
- Sekeping roti atau bijirin
- Sepotong epal hijau/oren/belimbing

Minum pagi
- Dua gelas air kosong x 250 ml

Makan tengah hari
- Ambil satu sachet Oriva Diet Plus yang dicampurkan dengan satu air suam

Selepas setengah jam
- Ambil satu gelas air kosong
- Satu hidangan buah prun/anggur /tembikai /betik

Minum petang
- Dua gelas air kosong x 250 ml

Makan malam
- Ambil satu sachet Oriva Diet Plus yang dicampurkan dengan satu gelas air suam

Selepas setengah jam
- Satu hidangan tembikai/betik/epal hijau/timun
- Minum satu sudu Aloe Vera Gel
- Ambil empat biji Oriva Cleanse (diambil pada pukul 10 malam setiap tiga kali seminggu)

Katanya, yang memiliki Diploma Confederation of International Beauty Therapy and Cosmetology dari London, dalam menjalankan perniagaan ini, beliau selalu mengamalkan prinsip tidak mudah putus asa dan selalu reda dengan sesuatu yang terjadi serta mengutamakan pelanggan.

“Saya mahu pelanggan mendapat produk yang terbaik dan berkualiti, justeru itu, setiap produk yang ditawarkan akan dicuba oleh saya sendiri. Saya bukan seperti orang lain yang menjual produk tetapi tidak menggunakan produk tersebut. Saya mahu kepuasan yang tidak terhingga diperoleh oleh pelanggan.

“Contohnya, produk pelangsingan betul-betul memberi kesan kepada saya kerana dahulu berat saya 60 kilogram (kg) tetapi dengan menggunakan produk tersebut telah turun kepada 42kg hingga sekarang.

“Selalunya, penurunan berat badan akan berlaku dalam tempoh dua minggu selepas menggunakannya tetapi ia juga bergantung kepada metabolisme seseorang,’’ katanya penerima anugerah Usahawan Mara tahun 2006 dan anugerah Belia Wilayah Persekutuan Malaysia 2006.

Bagi yang berminat boleh mendapatkan set pelangsingan Oriva serendah RM89 hingga RM265 dengan menghubungi 03-41492005.

Oleh SADATUL MAHIRAN ROSLI



0 Komen:

Catat Ulasan

 
Chatroom