Home » » 'Benang' jadikan wajah menarik

'Benang' jadikan wajah menarik

Raut wajah mencerminkan diri kita. Sekiranya wajah kita tersenyum ia melambangkan hati yang bahagia. Begitu juga wajah yang sering muram menggambarkan hati yang sedih dan pilu. Pernahkah anda melihat seorang yang gembira dan periang menunjukkan wajah bengis dan muram. Sudah tentu tidak. Ini menunjukkan bahawa ekspresi wajah adalah sangat penting kerana ia mencerminkan perasaan kita.

Sejak saya memperkenalkan Teknik Serdev pada keluaran minggu lepas saya mendapat banyak pertanyaan pembaca yang ingin tahu bagaimanakah teknik ini dilakukan. Kali ini saya akan mengupas lebih mendalam lagi berkenaan isu ini.

Bagaimanakah sebuah wajah itu di anggap menarik? Apakah kriterianya?

Dalam perubatan estetik wajah yang sempurna terbentuk apabila terdapat keseimbangan peratusan pada tiga bahagian muka iaitu:

# Jarak dari dahi ke hidung

# Jarak dari hidung ke mulut

# Jarak dari mulut ke dagu

Sekiranya jarak ketiga-tiga bahagian ini hampir sama maka wajah dianggap sempurna.

Gambar di atas menunjukkan struktur wajah yang tidak simetri. Jarak dari mulut ke dagu adalah pendek. Gambar di sebelah kanan ialah wanita yang sama setelah dagunya dipanjangkan bagi membentuk wajah yang lebih simetri.

Garisan melintang dan menegak menunjukkan simetri jarak wajah yang ideal. Rawatan serdev boleh memberikan raut wajah yang agak simetri.

Cuba lihat gambar topeng


Perhatikan apabila garisan mata bibir dan mulut melendut maka akan terhasil wajah yang suram dan sedih. Manakala apabila garisan diangkat kita dapat menghasilkan wajah yang ceria.

Bila usia beranjak akan terjadilah garisan-garisan halus serta kejatuhan pada otot-otot, segalanya mengendur dan melendut. Keadaan inilah yang menjadikan raut wajah tampak muram seolah-olah seseorang itu sentiasa berada dalam kesedihan. Apabila mengangkat kembali kita berjaya menjadikan wajah tampak lebih muda dan ceria.

Wajah kita terdiri dari struktur tulang dan otot otot muka. Apabila usia meningkat, kandungan kolagen pada kulit turut mengalami perubahan. Jalinan kolagen yang sedikit dan tidak kukuh membuatkan kulit menurun, tidak lagi anjal dan kurang tegang. Otot-otot juga mula mengalami kesan penuaan. Ia mula melendut ke bawah menimbulkan garisan-garisan kecil yang menghala ke bawah.

Teknik Serdev

Teknik serdev menggunakan benang khas yang dimasukkan ke bawah kulit kepala.Benang itu digunakan bagi mengangkat semula muka tanpa memerlukan pembedahan yang menyakitkan. Keistimewaan teknik serdev adalah ia menggunakan benang yang diperbuat daripada protein. Ia terbukti tidak menyakitkan dan hasilnya tahan lama. Benang itu tidak kekal di dalam kulit kita. Dalam masa beberapa bulan ia akan hancur di dalam tubuh namun hasilnya tetap cantik selama 10 tahun kerana berlakunya fibrosis pada bahagian muka yang diangkat. Fibrosis adalah proses semulajadi di mana bahagian muka yang diangkat melekat pada tempat yang betul dengan kekal. Ia langsung tidak memberikan kesan parut kerana dibuat di kulit kepala yang tersembunyi di bawah rambut. Rambut juga tidak perlu digunting atau dicabut kerana teknik ini hanya melibatkan benang yang di sembunyikan di bawah rambut sahaja.

Bagaimanapun jika seseorang itu dikurniakan dengan wajah yang cantik namun personalitinya tidak menarik sudah tentulah kecantikannya itu kurang menyerlah. Keyakinan diri amat mustahak sekali terutamanya bagi wanita.

Faktor lain yang penting adalah senyuman yang ikhlas dan menawan. Senyuman yang ikhlas membuatkan wajah seseorang tidak jemu dipandang. Ia memberikan impak yang penting dalam meningkatkan kecantikan anda.



Affiliates

 
Chatroom