Home » » Sinospsis Khurafat the series, Astro Ria

Sinospsis Khurafat the series, Astro Ria

SINOPSIS KHURAFAT THE SERIES

Drama bersiri Khurafat mengisahkan Mastura (Nora Danish) dan Johan (Zahiril Adzim) mengikat perjanjian untuk sehidup semati dan melakukan satu ritual menjamu darah mereka pada sebuah busut dgn tujuan agar mereka tidak jatuh cinta kepada orang lain. Namun malangnya, belum sempat Johan melamarnya, Mastura terlibat dalam sebuah kemalangan yang menyebabkannya koma. Kemudian Johan mula merasakan perubahan pada dirinya. Dia perlahan-lahan mula dapat lihat makhluk-makhluk dari alam lain seperti jin dan roh.


Johan pun menyiasat pasal perjanjian yang telah dibuatnya dulu bersama dengan Mastura. Rupanya, apabila darah dititiskan pada busut yang dijaga oleh penunggu, darah dan nyawa Johan dan Mastura juga disatukan. Jika salah seorang daripada mereka mati, pasangannya juga akan mati.

Johan mula panik. Doktor sudah mengesahkan Mastura mungkin tidak dapat diselamatkan dan hanya menunggu masa untuk “pergi”. Ini bermakna waktu Johan juga sudah suntuk. Johan mula mencari cara untuk menarik diri daripada perjanjian dengan penunggu busut. Johan belum bersedia untuk mati. Namun, Johan mula diganggu roh Mastura yang mahukan Johan membunuh diri agar mereka sama-sama dapat “berhijrah” ke alam seterusnnya. Berjayakah Johan menarik diri daripada penjanjian itu?



 
Chatroom