Home » » » Panduan memilih produk kecantikan kulit wajah

Panduan memilih produk kecantikan kulit wajah

Tip pilih produk kecantikan

* Ketahui kandungan produk kecantikan dan adakah ia sesuai jenis kulit wajah anda. Baca label informasi mengenai bahan produk itu sebelum membelinya.

* Produk kecantikan wajah terbaik dihasilkan bahan semula jadi. Jadi, carilah produk berasaskan bahan seperti lidah buaya dan vitamin E.

* Sesuaikan produk kecantikan dengan masalah kulit yang sedang dialami.


* Kulit kering memerlukan formula yang dapat menggantikan minyak pada wajah, jadi produk mengandungi vitamin E dan lidah buaya, menjadi pilihan tepat. Gunakan krim pada waktu malam untuk memberikan kelembapan pada kulit dan cuci wajah sehari dua kali (maksimum).

* Pemilik kulit berminyak biasanya bermasalah dengan jerawat. Atasi minyak berlebih pada kulit wajah dengan menggunakan pembersih dan penyegar khusus kulit berminyak. Elak menggunakan pencuci muka jenis susu kerana akan meningkatkan penghasilan minyak pada lapisan dermis.

* Kulit kombinasi memang cukup sukar dijaga. Pilihlah produk kecantikan khusus kulit kombinasi dan seminggu sekali gunakan topeng wajah untuk menyerap minyak terutama di zon T (dahi, hidung dan dagu).

* Elakkan memilih produk kecantikan yang menawarkan kesan baik dalam waktu singkat.

Panduan Atasi Jerawat
Panduan Atasi Jerawat. Info lanjut, KLIK SINI



Affiliates

 
Chatroom