Home » » Sinopsis Teratak Shamsiah (Cerekarama TV3)

Sinopsis Teratak Shamsiah (Cerekarama TV3)

Sinopsis Teratak Shamsiah lakonan Rita Rudaini

Shamsiah berpindah ke bandar setelah anaknya, Maizura menyambung pelajaran di sebuah asrama penuh kerana keputusan PMR yang cemerlang. Shamsiah seorang yang ceria, lucu, peramah dan aktif dalam hal ehwal kemasyarakatan dan keagamaan. Shamsiah mahu mengimarahkan surau dengan beberapa aktiviti dan budaya Melayu. Golongan wanita di sana lebih suka pergi ke kelas kecantikan diri di salon Datin Sally.

Maizura mula rimas dan malu kerana Shamsiah sering ke sekolah barunya untuk mengetahui perkembangannya. Firdaus, anak Datin Sally yang bersekolah di situ banyak menasihati Maizura kerana memiliki ibu yang prihatin tidak seperti ibunya yang asyik sibuk dengan bisnes salon saja.

Shamsiah terus sabar dan memikirkan cara lain bagi menarik kaum wanita ke surau sambil dibantu Maizura dan Firdaus. Suami Datin Sally, Datuk Mahathir kagum dengan usaha Shamsiah dan turut memberi sokongan. Datin Sally berasa cemburu dan mula menabur fitnah bahawa Shamsiah cuba menggoda suaminya. Apakah usaha murni Shamsiah untuk menghidupkan surau dan kegiatan agama di kawasan perumahan iti akan berjaya?

Pelakon Teratak Shamsiah: Rita Rudaini, Diana Rafar, Jasmin Hamid, Azhan Rani, Reza Hasbi, Ashraf Muslim & Emilia.

CEREKARAMA: Teratak Shamsiah (Sabtu, 12 Mei ini, 10 malam)



 
Chatroom