Home » » Herba untuk masalah obesiti

Herba untuk masalah obesiti

Peneraju dan pengasas penggunaan sains moden dalam pembangunan produk herba, Himalaya Herbal Healthcare melancarkan inisiatif kesedaran kesihatan masyarakat.

Inisiatif Kempen Kesedaran Kesihatan Ayurslim bertujuan membantu menangani masalah kesihatan yang mengancam kebanyakan masyarakat seperti obesiti dan lebih berat badan.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menganggarkan lebih satu bilion manusia seluruh dunia mengalami masalah berat badan dan jika ini berterusan kadar obesiti akan meningkat sehingga 1.5 bilion menjelang 2015.

Perkara yang sama berlaku di negara ini berdasarkan laporan Kementerian Kesihatan.

Dalam tempoh tujuh tahun lalu, bilangan obesiti di negara ini meningkat dari 20 ke 39 peratus dan satu daripada setiap lima orang dewasa ditakrif sebagai obes dengan 7.9 peratus wanita manakala 4.7 peratus lelaki.

Ketua Pegawai Eksekutif Embun Elit Sdn. Bhd., Pengedar Himalaya Herbal Healthcare, Marcel Gan berkata, obesiti telah mencapai tiga kali ganda dan jika tidak ditangani, ia boleh membawa kepada pelbagai penyakit lain pula.

"Kami akan mengedarkan sebotol sampel Himalaya AyurSlim iaitu formula tradisional herba ayurvedic yang bertujuan membantu mengurangkan masalah berat badan pengguna," katanya.

AyurSlim terdiri daripada kandungan herbal mengandungi lima bahan aktif untuk membantu mengurangkan masalah berat badan iaitu Garcinia Cambogia, Commiphora Wightii, Gymnema Sylvestre, Terminalia Chebula dan Trigonella Foenum-Graecum.

Marcel berkata untuk mendapatkan berat badan ideal, mereka juga perlu mengubah gaya hidup.

"Kempen Himalaya Ayurslim menyediakan maklumat kesihatan yang ringkas dan padat bagi memberikan kesan optimum," katanya.

Marcel menambah, setiap individu perlu merenung kembali gaya hidup dan paras kesihatan masing-masing.

Gaya hidup dunia masa kini menjadikan manusia semakin sukar untuk hidup sihat.

"Kami berharap kempen ini akan memberikan sinar baru bagi mereka yang obes, berat badan berlebihan atau bentuk badan tidak sesuai untuk mula berubah ke arah lebih sihat," katanya.

Kempen Kesedaran Kesihatan AyurSlim telah mula disiarkan di media cetak, elektronik, pameran perdagangan dan promosi.

Kempen berkenaan bermula di Pulau Pinang pada Januari lalu diikuti Sabah, Melaka dan Johor.

Ayurslim boleh didapati pada harga runcit RM44.90 sebotol 60 kapsul.

Bagi maklumat lanjut, pengguna boleh menghubungi Himalaya customer care line di 03-79567012 atau layari www.himalayahealthcare.com



0 Komen:

Catat Ulasan

 
Chatroom