Home » » Panduan Komprehensif Diet & Langsing

Panduan Komprehensif Diet & Langsing

90% cubaan untuk menguruskan badan GAGAL Malah MERBAHAYA disebabkan AMALAN dan CARA DIET yang SALAH.



Panduan Komprehensif Diet & Langsing merupakan satu panduan khas berkenaan diet dan cara pemakanan yang betul. Panduan ini merangkumi pelbagai aspek penting tentang amalan diet dan cara menurunkan berat badan. Panduan ini tiada kena mengena dengan pelbagai produk pelangsingan yang ada di pasaran ataupun mana-mana program MLM.

Obesiti ataupun masalah kegemukan merupakan satu ancaman yang semakin serius kepada rakyat di negara ini. Saban tahun, kajian telah dijalankan bagi mengetahui peratusan dan tahap obesiti bagi penduduk di negara ini. Hasilnya adalah amat menakutkan kerana pertambahannya yang begitu drastik dari tahun ke tahun menunjukkan tahap kesedaran masyarakat kita masih amat berkurangan terutamanya berkaitan dengan soal pengambilan makanan seharian.

"Soal Selidik Pemakanan Kebangsaan 2002/2003 yang dijalankan oleh Kementerian Kesihatan ke atas orang dewasa mendapati, masalah berlebihan berat badan meningkat kepada 27% (4.2 juta) berbanding hanya 16.6 % (1.7 juta) pada 1996."

Bagi tahun 2006 pula, peratusannya telah meningkat menjadi semakin tinggi sehingga mencapai 43.1% dan telah direkodkan sebagai antara negara yang mengalami tahap obesiti tertinggi di Asia. Peningkatan sebanyak 16% dalam tempoh 3 tahun telah cukup untuk membuktikan bahawa kita semua harus berubah dan perlu mengambil serius tentang isu obesiti ini.

Data dan statistik di atas jelas menunjukan bahawa negara kita bakal menghadapi satu krisis kesihatan yang teruk sekiranya tahap kesedaran berkaitan makanan ini tidak dipupuk kepada masyarakat kita. Fenomena 5G iaitu Gebu, Gemuk, Gempal, Gendut dan Gelebar akan berleluasa disegenap peringkat umur masyarakat kita. Malah yang lebih membimbangkan adalah 1001 penyakit kronik yang dikaitkan dengan obesiti bakal dihadapi sekiranya aspek ini tidak diambil serius.

Justeru itu, minda yang peka dan sensitif terhadap isu pemakanan dan gaya hidup yang sempurna haruslah dipupuk bagi memastikan permasalahan yang berkait rapat dengan obesiti ini dapat dijauhi daripada keluarga dan masyarakat. Coraklah kehidupan yang betul dan berkualiti dengan amalan pemakanan yang sihat agar segala masalah yang berkaitan dengan obesiti ini dapat dihindari. Maklumat dan pemahaman yang jelas tentang isu pemakanan dan diet perlu dititik beratkan pada setiap individu.

Untuk memahami lebih lanjut tentang panduan diet, sila klik sini.



0 Komen:

Catat Ulasan

 
Chatroom