Home » » Sinopsis Drama Senja Permai Astro Prima

Sinopsis Drama Senja Permai Astro Prima

Bermula 28 Disember, Astro Prima mengajak penonton untuk menonton Drama Senja Permai dan merungkai dan mendalami konflik dan rahsia yang dilalui oleh tiga keluarga dengan kisah masing-masing yang menetap di sebuah kawasan perumahan sama iaitu Senja Permai.



Kisah tiga keluarga ini bermula dengan Rahman lakonan Norman Hakim yang mengambil keputusan untuk kembali ke tanah air bersama isterinya Shazlina (Marissa Yasmin) dan anak mereka, Danial (Aeril Zafrel) dan Yasmine (Elfira Loy) selepas lapan tahun mencari rezeki di di New York.

Zahirnya keluarga Rahman nampak tenang, namun ada konflik yang besar. Shazlina pernah menjalin hubungan sulit dengan seorang lelaki Barat meninggalkan parut yang amat dalam di jiwa Rahman. Sejak kembali ke Kuala Lumpur, dia tidak melupakan kecurangan Shazlina.

Sementara itu, Nik Mazlan (Hafizuddin Fadzil) adalah seorang ayah yang tegas kepada tiga anaknya, Ayeesha (Ainul Aishah), Adeena ( Lisa Loy) dan Ameena (Erin Ezzryn) serta suami kepada Khaleeda (Dian P.Ramlee). Konflik awal buat dirinya ialah dia tidak dihormati oleh seorang pegawai wanitanya, Laila, sekali gus mencabar egonya.

Dia enggan mengakui kelemahan, namun hari demi hari, Nik Mazlan mula merasai keserasian dengan Laila yang membuatkan isterinya, Khaleeda berasa terpinggir. Lantas Khaleeda mengambil keputusan untuk melanjutkan pelajaran yang akhirnya merungkai rahsia besar Nik Mazlan. Ayeesha pula menjalinkan hubungan dengan lelaki berumur dan ini amat tidak disenangi Nik Mazlan dan Khaleeda.

Adeena, anak kedua mereka yang berjiwa romantik, sudah jatuh cinta pandang pertama pada Danial. Berusaha keras untuk mencurahkan rasa cinta pada Danial, namun cintanya bukan saja tidak dibalas malah Adeena merasakan diri dikhianati apabila Danial menjalinkan hubungan dengan orang yang rapat dengannya. Manakala, Ameena, anak yang paling dimanjai keliru antara persahabatan dan percintaan.

Kisah di Senja Permai ini tidak lengkap tanpa watak Hairi (Faizal Hussien) seorang ahli perniagaan berjaya yang kelihatan baik hati, alim dan pemurah. Namun hakikatnya, Hairi adalah seorang yang licik memperdaya ramai orang melalui skim cepat kaya. Hairi laparkan penghormatan, kekayaan dan nama.

Baginya status adalah segala-galanya. Namun, kasihnya terhadap isteri tercinta, Mimi (Zarina Zainuddin) amat tulen. Mimi umpama permata Hairi. Mimi, berusia lewat 20-an, juga dahagakan status. Mimi sanggup melakukan apa saja untuk menyertai golongan elit dan ternama. Walaupun beberapa kali dipinggirkan dan menjadi bahan jenaka, Mimi tetap berusaha. Hairi dan Mimi belum dikurniakan anak, namun itu tidak pernah menjadi konflik perhubungan mereka.



3 Komen:

Tanpa Nama berkata...

best best

Tanpa Nama berkata...

drama melayu yang tak membosankan... tak terlalu gambarkan kaya melampau

Tanpa Nama berkata...

x pnh tngok lg tapi msti best.....

Catat Ulasan

 
Chatroom