Home » » Khasiat sarang burung layang-layang (Walet)

Khasiat sarang burung layang-layang (Walet)

Khasiat sarang burung layang-layang

Sejak dulu lagi, khasiat sarang-sarang burung layang-layang atau walet didapati mempunyai dua nilai pemakanan tinggi yang sangat unik dan aktif iaitu faktor stimulasi mikrogenik. Kedua-dua faktor itu membantu merangsang sel dan penghasilan semula struktur sel badan, serta dikatakan menjadi punca utama penghasilan kulit yang muda, lembut, licin dan halus.

Selain membekalkan kecantikan pada kulit, sarang burung itu juga membuktikan ia sangat berkhasiat kerana mengandungi bahan yang boleh memberikan tenaga dan pemulihan dalaman, khasnya melancarkan sistem aliran darah dengan lebih lancar.

Penyelidikan saintifik moden mendapati ia mengandungi mineral kepekatan tinggi, protein aktif serta protein gelatin, sekali gus menjadikan ia produk kesihatan semula jadi yang tulen sekali gus bagus untuk semua peringkat usia.

Pengambilan sarang burung dalam jangka panjang adalah ketahanan terbaik terhadap penuaan, manakala unsur protein aktif dalam sarang burung turut merangsang pembesaran sel dalam sistem imunisasi, lantas menguatkan imuniti badan dalam melawan penyakit.

Sarang burung juga sesuai bagi wanita hamil kerana ia memberi faedah kepada ibu dan bayi. Ini amat jelas berikutan bayi yang dilahirkan akan memiliki kulit yang sangat cerah lagi halus, serta fungsi badan lebih kuat berbanding bayi lain dan ibu juga pulih lebih cepat selepas melahirkan.

Secara lazimnya, manfaat sarang burung itu boleh dinikmati melalui hidangan yang disediakan, bergantung kepada cita rasa tersendiri untuk menambahkan kenikmatan ketika menjamu. Bagaimanapun ia memerlukan kos yang tinggi untuk setiap pengambilan.

Namun kini, menyedari khasiatnya dan permintaannya semakin tinggi terutama untuk kecantikan, ia boleh didapati dalam bentuk sapuan dengan harga yang murah dan mudah dimiliki oleh semua golongan.

Buat pertama kalinya, Nutox Oxyfusion memperkenalkan rangkaian produk kecantikannya yang berasaskan kolagen sarang burung walet yang bertindak sebagai cara penyelesaian terhadap kehendak wanita yang sentiasa menginginkan wajah kekal awet muda.

Ekstrak sarang burung walet mampu membuatkan bahan-bahan aktif yang terkandung mudah menyerap jauh ke dalam lapisan kulit untuk membaikpulih struktur epidermis, menebalkan kulit dan menyamar garisan halus serta kedutan selain membekalkan keanjalan jangka masa panjang pada wajah.


Manfaat sarang burung layang-layang ( Walet )


# Kajian perubatan Cina di Beijing mendapati sarang burung walet menjadikannya agen pemutihan kulit dan juga baik untuk kesihatan mata. Bagi penghidap asma, ia juga menjadi agen terbaik memulihkan sistem pernafasan dan memperkuatkan paru-paru. Hasil daripada eksperimen dan penelitian menunjukkan bahawa sarang burung bermanfaat sebagai:

# Zat kolagen yang terkandung dalam setiap sarang burung walet dapat melancarkan pembuluh darah, meningkatkan nafsu makan serta memperbaiki saluran pencernaan.

# Sarang burung walet dapat mengurangkan kahak dan menyembuhkan batuk. Ini juga adalah nutrisi yang bagus untuk paru-paru dan menguatkan saluran pernafasan.

# Pengambilan sarang burung walet ketika kehamilan dapat mengurangi rasa sakit pada punggung, memperkuat paru-paru bayi yang dikandung. Juga dapat mempercepat proses penyembuhan setelah melahirkan.

# Untuk wanita, pemakanan secara teratur dapat meningkatkan daya metabolisme, memperbaiki kulit serta melambatkan proses penuaan.

# Untuk orang tua, pemakanan secara teratur dapat menguatkan urat dan tulang serta meningkatkan daya tahan tubuh terhadap penyakit.

# Untuk kanak-kanak, sarang burung berkenaan dapat membesarkan daya serap nutrisi yang ada pada setiap makanan dan memperkuatkan paru-paru.

# Dipilih sebagai makanan yang amat baik kepada para perokok selain dapat mengurangkan kesan yang ditimbulkan daripada nikotin dan mencegah serangan barah.



12 Komen:

lelakiseksi berkata...

saya pernah rasa sarang burung ni...len mcm jer rasanya tp byk khasiatnya.....
kalo and aberminat dgn produk tahan lama atau utk lelaki membesarkn zkr dan wanita payudara yg montok sila klik di sini http://kedaionline-ezani.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

sekiranya ada yang berminat debgan sarang burung layang layang2 silalah pm atau telefon saya...sarang burung dari GUA GOMANTONG SABAH...harga direct dari lubang gua.. mr.fred 0168810174

Tanpa Nama berkata...

Saya berminat utk tahu tentang sarang burung dari gua gomantong, Sabah...kerana saya ada kilang di Rawang.KL Call saya Mr. Airol 017-3111197.

Unknown berkata...

kalo sdr/sdri nak minum extract sarang burung yang penuh dengan khasiat ini sila join kami di http://www.DNAnetwork.biz/naim64 tak da susah lagi minuman orang kaya pun kita semua boleh minum..jadi peniaga sarang burung memang hebat..duit banyak..

Unknown berkata...

http://www.DNAnetwork.biz/naim64

http:/www.rm20segera.com/?r=dza78 berkata...

pengguna sekitar Kuala lumpur, Selangor, n9 dan lembah klang, hubungi saya stokis bergerak CAJM sarang burung jenama walit gold. Tel.017-3174783 din / 019-6646703 noorhazila (HUKM) Ingin mecuba produk walit gold yg terdiri dari jenis Double red nest, I-Quit.PENGHANTARAN PERCUMA 1 dunia, dan mesra rakyat ada diskaun lagi!!! terbaikk

http:/www.rm20segera.com/?r=dza78 berkata...

Jangan lupa oder produk walit gold dan amalkannya, pengguna sekitar Kuala lumpur, Selangor, n9 dan lembah klang, hubungi saya stokis bergerak CAJM walit gold. Tel.017-3174783 din / 019-6646703 noorhazila (HUKM) Ingin mecuba produk walit gold yg terdiri dari jenis Double red nest, I-Quit.PENGHANTARAN PERCUMA 1 dunia, dan mesra rakyat ada diskaun lagi!!! terbaikk

http:/www.rm20segera.com/?r=dza78 berkata...

Jangan lupa oder produk walit gold dan amalkannya, pengguna sekitar Kuala lumpur, Selangor, n9 dan lembah klang, hubungi saya stokis bergerak CAJM walit gold. Tel.017-3174783 din / 019-6646703 noorhazila (HUKM) Ingin mecuba produk walit gold yg terdiri dari jenis Double red nest, I-Quit.PENGHANTARAN PERCUMA

Sambung Baca: http://anizyn.blogspot.com/2010/01/khasiat-sarang-burung-layang-layang.html#ixzz293lDbOw8

http:/www.rm20segera.com/?r=dza78 berkata...

Jangan lupa oder produk walit gold dan amalkannya, pengguna sekitar Kuala lumpur, Selangor, n9 dan lembah klang, hubungi saya stokis bergerak CAJM walit gold. Tel.017-3174783 din / 019-6646703 noorhazila (HUKM) Ingin mecuba produk walit gold yg terdiri dari jenis Double red nest, I-Quit.PENGHANTARAN PERCUMA

Tanpa Nama berkata...

Saya ni tak pandai computer,tapi nak belajar jual barang ngan komputer,ada sapa 2 bole ajar saya.nak jual product burung walit.please .
emil rrahimomar@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

Kepada yang berminat untuk produk berasaskan burung walid boleh pergo ke blog saya PERSADA NORZAIMI.

walit junior berkata...

boleh cuba walit junior..perisa buah-buahan

Catat Ulasan

 
Chatroom