Home » » Sinopsis Filem Dua 2 Alam Dr Rozmey

Sinopsis Filem Dua 2 Alam Dr Rozmey

Filem terbitan DR Movie Production, 2 Alam akan mengajak penonton kembali merenung diri, kenal diri, kenal Pencipta, kenal dunia yang hanya sementara, siapapun kita, hakikatnya kita adalah manusia.


Filem bergenre seram ini memaparkan kejelekkan sifat manusia yang lupa diri menggunakan ilmu yang dituntut, agama yang dianuti untuk kemahuan diri, mengikut tuntutan hawa nafsu melakukan perkara keji, jelek hanya kerana tuntutan nafsu duniawi.

Akibat gagal mengawal diri, ilmu tinggi yang dituntut tidak mampu menjadikan Amy lakonan Suhaila Salam manusia yang berguna lantas menjadi anak derhaka.

Amy menjadi umat yang mensia-siakan diri. Bukan hanya Amy, malah dia mencalitkan dosa dan noda kepada rakan-rakan dan sesiapa yang mendampinginya.

Lantas dunia adalah segala-gala baginya, walaupun pasti masuk neraka. Tiada beza bagi Amy kerana merasakan dunia dia yang punya.

Akibat dosa yang terpalit, rahsia terbongkar, maruah diri dihina. Amy menjadi tuan pada diri, menjadi hakim pada diri, ambil nyawa sendiri dengan membunuh diri.

Demikian sedikit sinopsis yang dapat diceritakan. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut, jangan lupa saksikan filem 2 Alam pada 8 Mei ini di pawagam berhampiran anda.



 
Chatroom