Home » » Body B’utee:Tubuh badan langsing

Body B’utee:Tubuh badan langsing

Ramai di kalangan masyarakat Malaysia kini berhadapan dengan masalah berat badan berlebihan dan obesiti.

Sesetengah masyarakat pula membuat tafsiran salah tentang kegemukan ataupun masalah berat badan akibat lemak berlebihan.

Lemak sebenarnya diperlukan untuk ditukarkan kepada tenaga bagi memastikan anda kekal bertenaga untuk kerja seharian.

Sebagai contoh, seorang lelaki yang mempunyai berat 85 kilogram yang mempunyai 10 peratus lemak di dalam badan hanya memerlukan 7 peratus daripada jumlah lemak untuk ditukarkan kepada tenaga. Lemak tersebut mempunyai berat sebanyak 5500 gram dan kalori sebanyak 49,500 kalori, di mana sembilan kalori per gram sudah pun mencukupi untuk berlari sejauh 100 batu.

“Seseorang yang mahu kurus tidak semestinya perlu mengikat perut semata-mata mahu membuang lemak dalam badan. Secara teorinya, semakin sedikit jumlah lemak dan karbohidrat yang diserap maka semakin kurang jumlah kalori yang perlu dibakar. Jika tubuh mempunyai kalori yang rendah bermakna tidak wujud peningkatan berat badan.

Malah, apabila wujudnya pengambilan kalori yang rendah, tubuh akan mula membakar simpanan lemak bagi memperoleh lebihan kalori yang diperlukan. Bermakna, seseorang itu akan mula turun berat badannya. Lebih menarik, kesan sesuatu produk seperti Body B'utee keluaran Sun Fabulous akan lebih ketara apabila individu itu melakukan senaman,” jelas Pakar Runding Produk Perubatan dan Estetik Sun Fabulous, Dr. Aidil Azry Mokhtar.

Menurut Dr. Aidil, Body B’utee mengandungi lima bahan makanan yang diperlukan oleh badan.

Antaranya, strawberi yang mengawal kandungan gula dalam darah, sumber Vitamin C, membantu membanteras diabetis dan meningkatkan metabolisme badan.

Selain itu, soya yang tinggi protein dapat mengawal selera makan manakala spirulina membekalkan nutrisi ketika lapar.

Dr Aidil menambah, produk penjagaan berat badan ini mengandungi enzim buah-buahan yang bertindak sebagai anti oksida dan memberikan tenaga. Tidak ketinggalan kandungan oat yang tinggi fiber mampu memberikan tenaga.


Berbeza dengan produk lain di pasaran, Body B’utee tidak menghalang para penggunanya untuk mengurangkan atau menggantikan pemakanan seharian mereka.

Ini kerana produk formulasi Jepun ini akan bertindak secara automatik mengurangkan selera makan dan membantu membakar lemak daripada dalam. Namun, pihak Sun Fabulous sentiasa menasihati pelanggan supaya mengambil pemakanan seimbang dan melakukan senaman sekurang-kurangnya tiga kali seminggu untuk gaya hidup sihat.

“Bukan itu sahaja, keputusan ujian yang kami lakukan amat mengagumkan dan walaupun tubuh badan manusia mempunyai kadar metabolisme berlainan, Body B’utee dipercayai mampu membantu menurunkan berat badan anda, “ ujar Dr. Aidil.

Dalam pada itu, testimoni Body B’utee, Budiman Hamid, 34 tidak menyangka dengan mengambil produk ini, dia berjaya menurunkan berat badan daripada 97.1 kilogram kepada 85 kilogram.

“Semuanya berlaku secara tidak sengaja kerana saya susah hendak mempercayai produk herba-herba kerana takut ada kesan sampingan. Sebelum berkahwin saya memang mempunyai berat badan yang seimbang tetapi faktor gaya hidup dan kesibukan bekerja, berat badan saya naik mendadak. Kebetulan saya jarang bersenam dan susah hendak membuang air besar,” ujarnya.

Suatu hari, seorang kawan Budiman mengajaknya ke syarikat Sun Fabulous untuk mencuba produk kesihatan yang baru.

Selepas mencubanya, dia merasakan perbezaan. Rasanya yang enak menarik perhatian Budiman mencubanya secara tetap sejak Februari lalu.

“Alhamdulillah, kesannya memuaskan kerana badan saya berasa lebih ringan dan perut saya tidak lagi keras. Kini saya lebih yakin kerana saya mampu mendapatkan tubuh badan yang diidamkan seperti remaja dahulu,” katanya yang mahu melindungi diri daripada penyakit kencing manis, darah tinggi dan ghaut.

Oleh RABIATUL ADAWIYAH KOH ABDULLAH



 
Chatroom