Home » » Tip Elak Terlebih Mekap Ke Pejabat

Tip Elak Terlebih Mekap Ke Pejabat

Tip Elak Terlebih Mekap Ke Pejabat

Sedar atau tidak, ramai wanita yang terlebih mekap ketika hendak ke pejabat. Wanita ini berani menggunakan gincu dan pembayang mata warna terang malah berwarna- warni. Begitu juga dengan pemerah pipi yang menyala. Bukankah itu lebih sesuai untuk acara majlis malam hari. Jadi sebelum anda menjadi bahan bualan dan kutukan rakan sekerja, ikuti cara mekap yang sesuai untuk ke pejabat.

Bibir
Gunakan gincu daripada warna lembut seperti merah jambu, pic dan warna-warna natural lainnya. Jika ingin tampil lebih segar pada pagi hari cukup gunakan gincu warna merah jambu jenis glossy. Hindari warna merah terang, terkecuali jika ada acara menjelang petang atau malam hari.

Pipi
Cukup gunakan pemerah pipi berwarna gangsa atau merah bata. Sapukan tipis saja agar wajah nampak lebih segar dan berseri.

Mata
Hindari warna-warna kuning atau warna-warna terang lainnya, sesuaikan pembayang mata dengan warna pakaian yang anda kenakan. Sebaiknya hindari jenis mekap smokey eyes atau gothic.

Kulit Wajah
Elak dari memakai bedak asas yang tebal hingga nampak seperti mengenakan topeng. Anda mahu bekerja di pejabat dan bukannya untuk ke sesi fotografi .



 
Chatroom