Home » » Sinopsis Filem Balun lakonan Reen Rahim,Izara Aishah

Sinopsis Filem Balun lakonan Reen Rahim,Izara Aishah

Sinopsis Filem Balun

Balun mengisahkan Hassan yang pulang dari luar negara dan dia mengambil keputusan untuk balik dan menetap di kampung asalnya di Kampung Putra, Taiping, kerana banyak perkara harus diselesaikan terutama perihal tanah milik arwah ayahnya, Mustafa dicagarkan kepada Orang Kaya Seman sebelum itu.

Filem Balun


Setibanya Hassan di bandar Taiping, Hassan diancam dua pihak yang berbeza iaitu pihak gangster dan penyamun di kampung kerana dia menggagalkan cubaan merompak yang dilakukan mereka di sebuah pasar raya. Insiden itu membawa Hassan ke kampungnya yang sudah hampir 17 tahun ditinggalkan. Hassan hampir terlanggar seorang gadis bernama Nur Ain ekoran dikejar penyamun. Sekumpulan pesilat kampung yang diketuai Uwais menyerang Hassan tapi dihalang Tok Penghulu.

BETO KUSYAIRY


Video Balun



Pelakon Balun: Beto, Izara Aishah, Reen Rahim, Eizlan Yusof, Jasmine Mohamad Ashraff, Datuk Aziz Singah, Nam Ron dan Wan Raja.

Filem Balun terbitan Element Pictures (M) Sdn Bhd. Balun yang bergenre aksi menjadi buah tangan anak kepada pelakon veteran, Datuk Aziz Singah iaitu Bobsingah.



 
Chatroom