Home » » Sinopsis Mamak Cupcake lakonan Siti Saleha, Sam

Sinopsis Mamak Cupcake lakonan Siti Saleha, Sam

Sinopsis Mamak Cupcake

Filem Mamak Cupcake berkisar tentang anak jati Pulau Pinang berketurunan mamak, MJ, lakonan Shaheizy Sam yang berdepan konflik terhadap minat dan matlamat hidupnya yang sangat berbeza.

MJ amat meminati pembuatan kek cawan. Malangnya, hasrat itu terhalang kerana apabila si bapa ingin dia mewarisi perniagaan tradisi keluarga. MJ hampir berputus asa sehinggalah dia berjumpa seorang gadis, Juliana (Siti Saleha), yang mengembalikan semangatnya.


Mamak Cupcake

Apabila bercerita mengenai masyarakat keturunan mamak, pasti kita akan teringatkan nasi kandar yang enak. Bagaimanapun, bolehkah dibayangkan apabila perniagaan makanan itu tidak lagi ingin diteruskan oleh komuniti terbabit, sebaliknya lebih berminat untuk menjual hidang moden seperti kek cawan?

Itulah antara persoalan dan elemen komedi yang cuba diketengahkan menerusi filem terbitan Grand Brilliance Sdn Bhd (GBSB), Mamak Cupcake.



Filem Mamak Cupcake mempertaruhkan pelakon popular seperti Shaheizy Sam, Siti Saleha, Maria Farida, Azad Jazmin, Natasha Hudson, Acappan, Kathy Fauziah dan Adibah Noor.

Maklumat dan gambar filem Mamak Cupcake boleh didapati di www.facebook.com/mamakcupcake ataupun ikuti perkembangan filem ini melalui akaun Twitter Grand Brilliance di www.Twitter.com/GrandBrilliance.



 
Chatroom