Home » » Drama Kampung Girl Sinopsis (Drama Romantik)

Drama Kampung Girl Sinopsis (Drama Romantik)

Kampung Girl sebuah drama komedi romantik menampilkan pelakon popular Akim Ahmad sebagai Ashraf Khairi dan Nad Zainal sebagai Ainnur Azmi.

Mengikut trend, Kampung Girl diadaptasi dari novel popular karya Umi Kalsom (Karya Seni). Selain itu Kampung Girl turut menampilkan pelakon Emma Maembong, Syafiq Kyle, Hilal Azman, Emma Akma, Fikhree Bakar, Ramona Zam Zam, Anne Abdullah, Reen Rahim dan Ramli Salleh.

Ia diarahkan oleh Heykal Hanifah manakala garapan skrip oleh Heykal sendiri bersama Eja Lorena dan Zakinah Ab. Zarith.

Pic kredit: https://www.facebook.com/NovelKampungGirl

OST Kampung Girl

Sinopsis Kampung Girl
Kisah bermula apabila Ashraf Khairi, 28 tahun, anak bongsu pasangan ahli perniagaan, Tuan Shahir dan Puan Mazlin cuba dijodohkan dengan sepupunya sendiri, Ainnur Azmi, 25 tahun, seorang gadis kampung yang pada anggapannya tidak bekerja dan hanya menghabiskan masa dengan ayam itik di kampung.

Jiwa Ashraf mula memberontak. Dia mula mengatur strategi dengan menyibukkan diri di pejabat untuk memprotes dan menangguhkan hasrat ibubapanya.

Sejak kecil lagi Ashraf memang tidak menyukai Ainnur. Hanya kata cacian dan kutukan sahaja yang keluar dari mulut Ashraf bila bersama Ainnur.

Ainnur yang berasa tercabar dengan ejekan Ashraf telah menerima pinangan dari Puan Mazlin. Dia ingin mengajar Ashraf yang sombong dan bongkak itu.

Kampung Girl disiarkan menerusi slot Zehra, setiap Jumaat pukul 9.00 malam. Penonton yang terlepas menyaksikan drama siri ini di televisyen, boleh mengikutinya dengan melayari portal www.tonton.com.my.



 
Chatroom