Home » » Sinopsis filem Tokan/ trailer filem Tokan

Sinopsis filem Tokan/ trailer filem Tokan

Sinopsis filem Tokan

Tokan mengisahkan sindiket pengedaran dadah. Berita kematian Tuan Gan memeranjatkan semua Tokan di Malaysia termasuk Tuan Kamil yang dilakonkan Wan Hanafi Su. Tuan Kamil adalah Tokan terbesar di Melaka dan mempunyai dua anak perempuan iaitu Suri serta Wana. Ada tujuh lagi Tokan lain antaranya Mat Lobe di bawah Tuan Kamil.

Mat Lobe pula adalah Tokan paling muda di Melaka dan seorang yang kelakar serta suka bergurau. Sementara itu, Suri, Wana, Yusof dan Solihin, seorang lagi Tokan di Melaka sering disakat Mat Lobe. Solihin seorang yang kreatif dalam proses pembuatan dadah dan dia banyak menghabiskan masa dalam makmal memproses bahan haram itu.

Poster filem Tokan

Sementara, Yusof berhijrah ke Kuala Lumpur mencari pekerjaan sebelum ditawarkan bekerja di sebuah kilang dimiliki Tuan Kamil. Selepas beberapa bulan kerja, Tuan Kamil menganggap Yusof sebagai anak sendiri dan melantik lelaki itu sebagai pegawai peribadinya.

Sepanjang berk hidmat dengan Tuan Kamil, Yusof tidak pernah terbabit dalam kejadian tidak diing ini sehingga terjumpa dengan Rano. Watak Rano yang dibawa Johan As'ari mengisahkan seorang pegawai tentera yang menarik diri daripada perkhidmatannya kerana diupah individu untuk membunuh semua Tokan di Malaysia.

Selain melakukan kerja sebagai pembunuh upahan, Rano turut menyimpan dendam terhadap Tokan di negara ini berikutan adik perempuannya ditangkap kerana menjadi keldai dadah di Brazil.

Filem Tokan arahan Ghaz Abu Bakar

Tokan membariskan bintang hebat antaranya Wan Hanafi Su, Soffi Jikan, Pekin Ibrahim, Zizan Razak, Liyana Jasmay, Johan As'ari dan pelakon baru sedang meningkat naik iaitu Wanna Ali.

Trailer filem Tokan



 
Chatroom