Home » » Sinopsis Madu Cinta,TV2

Sinopsis Madu Cinta,TV2

Sinopsis Madu Cinta,TV2 pada 26 Januari 2011

Madu Cinta mengisahkan konflik jiwa Mastura yang cemburukan kawan karibnya, Atikah lantaran sejak kecil lagi Atikah sering menjadi pujian rakan sebaya serta cikgu kerana sikap Atikah yang berbudi bahasa dan pandai mengaji serta bijak dalam persekolahan.

Sementelahan pula jika hendak dibandingkan, Mastura lebih cantik daripada Atikah.

Rasa cemburu tersebut menular sehinggalah masing-masing memasuki alam pekerjaan. Mastura dan Atikah masing-masing berjaya ke pusat pengajian tinggi, malangnya selepas tamat belajar, nasib Atikah lebih baik kerana dia berjaya memohon pekerjaan sebagai juruaudit, manakala Mastura terpaksa menjadi ekskutif jualan untuk menampung kehidupan. Mereka juga tinggal serumah.

Kemuncak rasa cemburu Mastura apabila Atikah bertunang dengan Hisham, sedangkan dia pula terpaksa berdepan dengan konflik percintaan apabila kekasihnya, Azman bermain kayu tiga. Mastura sebenarnya menyintai Hisham, bagaimanapun Hisham memilih Atikah sebagai pasangan hidup.

Satu hari, Atikah terpaksa ke Johor Baharu untuk mengaudit anak syarikat kumpulan syarikatnya. Dalam waktu yang sama, Mastura pula demam dan terbatuk-batuk. Atikah risaukan keselamatan Mastura dan meminta Hisham menjengah dam menghantar makanan untuk Mastura.

Mastura mengambil kesempatan ini untuk merealisasikan hasratnya untuk memiliki Hisham dengan meletakkan pil tidur dalam minuman Hisham dan akhirnya membawa Hisham ke bilik tidurnya.

Insiden yang berlaku menyebabkan Hisham tertekan. Atikah perasaan perubahan sikap Hisham, bagaimanapun dia tidak mengesyaki apa-apa sehinggalah Mastura memberitahu dia telah mengandung dua bulan hasil hubungannya dengan Hashim. Hisham mengaku dia tidur di bilik Mastura dan dia sendiri hairan bagaimana perkara tersebut boleh berlaku.

Demi menjaga maruah mereka berdua, Atikah mendesak Hisham kahwin dengan Mastura, sementelahan pula ujian air kencing mengesahkan Mastura memang positif hamil. Mastura sebenarnya mengambil urin kawan sepejabatnya, Shima yang ketika itu sedang mengandung dua bulan.

Malangnya perkahwinan Hisham dan Mastura tidak menjanjikan kebahagiaan. Hidup Mastura makin tertekan apabila Hisham langsung tidak menyentuhinya, malah saban malam Hisham tidur di ruang tamu.

MADU CINTA TV2

Mastura yang marah dengan sikap Hisham, nekad untuk menggunakan khidmat bomoh tetapi dinasihati oleh Shima kerana perbuatan tersebut adalah syirik. Ketika bertelagah, Shima terlanggar bucu meja dan akhirnya keguguran. Shima mula insaf betapa itu semua adalah balasan dosa terhadapnya kerana bersekongkol dengan Mastura dulu.

Keadaan batuk Mastura makin teruk, sehinggalah satu hari dia batuk berdarah. Hasil diagnosis, Mastura disahkan menghidap barah paru-paru di peringakt kritikal. Mastura mula menyesal dengan sikapnya.

Shima pula akhirnya berjumpa dengan Atikah dan menceritakan segala perancangan Mastura selama ini. Manakala Mastura merayu Atikah berkahwin dengan Hisham bagi menebus segala beban dosa yang tidak tertanggung ekoran memfitnah Hisham.



 
Chatroom