Home » » Masalah Rambut

Masalah Rambut

Masalah Rambut

Dalam fasa kehidupan kita, pasti ada 'bad hair day'. Apakah fakta ringkas yang perlu kita ambil tahu pasal masalah rambut ni?

Rambut Gugur

* Disebabkan oleh faktor keturunan pada peringkat remaja, lingkungan 20-an atau 30-an. Masalah ini menjadi lebih ketara apabila mereka mencecah usia 40-an.

* Bagi setiap individu, hampir 90 peratus rambut di kulit kepala akan terus berada dalam fasa pertumbuhan, manakala bakinya di kulit kepala akan berada dalam fasa rehat.



Rambut Kering

* Penggunaan bahan kimia terlalu kerap boleh menyebabkan rambut kering kerana ikatan protein yang terdapat rambut menjadi lemah dan rosak. jika rambut anda mula menunjukkan cabang di hujungnya, anda perlu mencari rawatan untuk mengembalikan keperluan mahkota anda itu.

Rambut Berminyak


* Peluh dan kotoran berkumpul pada folikel rambut membuatkan anda mendapati rambut sangat berminyak dan kepala pula gatal. Orang yang mengalami masalah kulit kepala berminyak biasanya menghadapi keguguran rambut sebanyak kira-kira 20% pada umur sekitar 30 tahun. jika anda mendapati kulit anda sangat berminyak, gunakan rangkaian penjagaan yang bersesuaian bagi membantu mengurangkan kadar penghasilan minyak.







 
Chatroom