Home » » » Sinopsis Filem Animasi Jumbo Gajah Biru

Sinopsis Filem Animasi Jumbo Gajah Biru

Sinopsis dan trailer filem animasi Jumbo Gajah Biru


Selepas peperangan yang dikenali sebagai Peperangan Gajah, JUMBO telah dipilih untuk menjadi Gajah Diraja bagi Raja Naresuan ( Filem Khan Kluay 1). Namun posisinya sebagai Gajah Diraja telah menimbulkan satu dilema bagi JUMBO kerana ianya melibatkan soal hidup dan mati ahli keluarganya.





LUNA, isteri JUMBO secara rahsia telah mengandung dan ini menyebabkannya mahu pulang ke kampungnya untuk melahirkan bayi mereka namun tanpa disangka oleh LUNA kampugnya telah diserang oleh tentera musuh. LUNA dan penduduk kampung akhinya dijadikan tawanan oleh tentera musuh.

Kejadian ini telah menyebabkan JUMBO di dalam dilema kerana dia terpaksa memilih untuk menyelamatkan isterinya LUNA dan meninggalkan tugasnya sebagai Gajah Diraja atau meneruskan tugasnya terhadap raja dan negaranya lalu terpaksa membiarkan ahli keluarganya di dalam bahaya.

--------------

ASTRO ENTERTAINMENT SDN BHD akan mempersembahkan sebuah filem animasi yang bertajuk JUMBO GAJAH BIRU yang dijadual akan ditayangkan di pawagam seluruh negara pada 11 Mac 2010 .
JUMBO GAJAH BIRU ini merupakan sebuah filem animasi dari Thailand yang dialih bahasa ke dalam bahasa melayu. Tajuk asal filem animasi ini adalah KHAN KLUAY 2 .



JUMBO GAJAH BIRU akan menggunakan khidmat suara MILA dan AKIM bagi mengalih suara animasi ini ke dalam bahasa melayu. Ini merupakan projek pertama pengalih suaraan filem animasi Thailand ke dalam Bahasa Melayu oleh ASTRO. Tujuan animasi ini dialih suara adalah bagi menyesuaikan filam animasi ini untuk tontonan penonton dan pasaran tempatan.



2 Komen:

Tanpa Nama berkata...

tak da lirik lagu ke....

Tanpa Nama berkata...

cerite yg menarik
abang lo abang long abang long....

Catat Ulasan

 
Chatroom