Home » » 6 Jenis Buah Membantu Diet Anda

6 Jenis Buah Membantu Diet Anda

1. Grapefruit : Kajian menunjukkan grapefruit mengandungi kandungan asam yang dapat menyingkirkan kalori lemak yang terdapat dalam makanan.

2. Limau : Jika dibandingkan buah lain, limau mengandungi serat paling tinggi. Serat yang terdapat dalam limau adalah serat yang larut di dalam air sehingga dapat mengurangkan keinginan seseorang untuk makan.

3. Epal : Berdasarkan kajian, berat badan seseorang turun sehingga 33 peratus apabila makan epal sebelum mengambil makanan berat.

4. Berry : Raspberry, blackberry, blueberry, dan strawberi merupakan sumber makanan yang paling kaya dengan kandungan antioksidan yang dapat mengimbangi metabolisma tubuh.

5. Tembikai : Buah yang mengandungi 92 peratus air ini mampu mengeyangkan dan sekaligus mengurangkan pengambilan makanan secara berlebihan.

6. Anggur : Kandungan antioksidan dalam anggur dapat mencegah pembentukkan lemak dalam perut.



1 Komen:

cara diet berkata...

Wah menarik nih infonya,

Daripada ikut program diet yang mahal untuk menurunkan berat badan, lebih baik mengkonsumsi buah yang banyak mengandung manfaat dan berkhasiat untuk menurunkan berat badan secara alami.

Disamping itu, olahraga teratur dan istirahat yang cukup juga dapat membantu dalam proses pola hidup sehat dan menurunkan berat badan secara alami.

saya juga punya tips dan trik tentang cara diet. semoga membantu :)

Catat Ulasan

 
Chatroom