Home » » Tip Menghilangkan Selulit

Tip Menghilangkan Selulit

Tidak keterlaluan dikatakan bahawa selulit merupakan musuh utama bagi sebahagian wanita yang mementingkan penampilan diri. Kehadirannya menjadikan kulit di bahagian paha, pinggul serta perut merekah dan menggeleber.

Masalah tersebut kerap dikaitkan dengan keturunan kerana jika ibu mempunyai selulit, kemungkinan besar anaknya akan juga mengalami perkara sama. Begitupun, umur yang meningkat dan tidak menjaga tubuh turut mengundang selulit. Semakin usia bertambah, lemak dan selulit akan berkumpul sehingga mencacatkan penampilan.

Eksekutif Produk L’Oreal Paris, Irene Ng Ze Ann berkata, diet yang tidak dijaga seperti gemar mengambil alkohol, makanan berminyak dan berlemak, kafein dan gula, adalah antara penyebab timbulnya selulit.

Ini diburukkan lagi jika seseorang itu kurang menjalani aktiviti mengeluarkan peluh seperti berjoging dan bersenam, serta kerap menghadapi tekanan.

Tip Menghilangkan Selulit

* Garam

Kurangkan pengambilan garam. Gantikan dengan buah dan sayuran segar, kacang buncis, tempe, daging tidak berlemak dan ikan.

* Kafein

Usahakan untuk minum maksimum hanya satu cawan kopi atau teh setiap hari. Kombinasi kafein yang banyak dan duduk lama di kerusi menyebabkan aliran darah tidak lancar.

* Gula

Gula yang berlebihan akan disimpan sebagai lemak. Kurangkan pengambilan makanan seperti biskut, coklat dan aiskrim.



6 Komen:

Awanama berkata...

SYA KEJE OPIS..SO BNYK DDUK..MMG PASAN BHGIAN BWH DH BSR SGT..UIKS TENSIONNYE..XDE PETUA KE..?

Awanama berkata...

sy br umur 21..blm kawin lg pn.bdn pun kurus je.tp byk selulitla..rs xd confident pn.myb dulu ms sekolah2 asyik belajar je ddk atas meja study pagi smpai mlm 2 psl byk selulit.hmm..mcm mn nk hilangkan.hukhuk..

Awanama berkata...

im stil a teenager.but then i realized dat i got many cellulite mostly area paha.cmne ni kak? Xde senaman khas?

Awanama berkata...

im stil a teenager.but then i realized dat i got many cellulite mostly area paha.cmne ni kak? Xde senaman khas?

Awanama berkata...

saya pun

Awanama berkata...

sya bru b'usia 18 thun ..tpi selulit merata2 .. macam mana nak kurangkan sekaligus hilangkan masalah selulit ni ?

Catat Komen

 
Chatroom