Home » » dr-Betes bantu turun paras gula pesakit diabetes

dr-Betes bantu turun paras gula pesakit diabetes

dr-Betes memang bagus!

Walau saya cuba mengurangkan jumlah pemakanan setiap hari, paras bacaan gula dalam darah saya tetap tinggi sehingga pernah mencecah 20 milimoles/Liter (mmol/L).

"Disebabkan itu, kesihatan saya sering terganggu dan ia amat merisaukan berikutan usia saya belum lagi mencecah 40-an," kata Aidah Ahmad.

Aidah, 37, dari Shah Alam, Selangor, berkata, dia cuba mengelakkan makanan berlemak dan berkolesterol tinggi selain berusaha mengurangkan pengambilan makanan manis.

"Apa yang saya lakukan adalah memperbanyakkan mengambil air kosong setiap hari serta makan buah-buahan dan mengurangkan pengambilan nasi kerana ia berkanji.

"Saya cuba elakkan mengambil kuih manis serta minuman yang mempunyai kadar gula tinggi bagi memastikan paras gula dalam darah saya tidak terus meningkat," katanya.

Aidah berkata, dia terbaca artikel dalam akhbar Harian Metro mengenai produk dR Betes keluaran dR Rozmey Group (dRG) dan tertarik untuk mencuba lalu menghubungi pengedar aktif dRG, Azah Aziz.

dr-Betes

"Ketika berbual dengan Puan Azah, dia memberitahu ramai yang menerima nasib seperti saya dan ada yang sudah berhenti mengambilnya selepas mendapati paras gula sudah stabil.

"Dia banyak meyakinkan saya supaya mencuba dulu dan saya terus membelinya dengan harapan paras gula dalam darah berkurangan," katanya.

Aidah berkata, selepas hampir sebulan mencuba, dia mendapati paras gula dalam darahnya menurun sehingga 5 mmol/L, tetapi masih meneruskan pengambilan produk itu.

Menurutnya, dia yakin dR-Betes adalah produk minuman kesihatan tambahan yang dapat membantu menambah tenaga lebih berpanjangan dan memberikan kecerdasan setiap hari.

Justeru, katanya, mereka yang berminat boleh menghubunginya di talian 016-6559528 atau Azah di talian 017-6150613.

Sementara itu, Presiden dRG, Datuk Dr Che Rozmey Che Din berkata, pertambahan ahli dRG mencecah lebih satu juta manakala pengedarnya berjumlah 20,000 orang adalah kerana keyakinan orang ramai terhadap produk dRG.

Beliau berkata, melalui konsep `Guna Dulu Baru Jual', pengguna kini tertarik untuk menyertai perniagaan bersama dRG kerana ia amat mudah tanpa perlu menghadirkan diri menyertai seminar keusahawanan.

Menurutnya, lambakan produk tiruan menggunakan jenama dRG masih berleluasa di pasaran namun ia tidak menjejaskan penjualan produk asli keluaran syarikatnya yang terus mendapat sambutan pengguna.

Katanya, kebanyakan pengguna kini membeli produk di kaunter dRG di Bandar Darulaman, Jitra kerana khuatir terbeli produk tiruan yang boleh membahayakan kesihatan, malah ada yang sanggup datang dari negeri lain membeli produk tulen.

"Cara ini boleh mengelak pengguna terkeliru dengan tipu helah lanun tidak bertanggungjawab yang turut menggunakan kotak kelihatan sama seperti produk asli.

"Produk kami menggunakan ramuan asli yang diformulasi saya sendiri menggunakan kepakaran sebagai doktor pakar, manakala produk tiruan pula dipercayai menggunakan campuran bahan kimia bahaya dan boleh mengancam kesihatan pengguna.

"Lanun ini berniat jahat dengan meletakkan pelekat amaran antilanun untuk mengelirukan orang ramai dan kita mengingatkan pengguna supaya tidak membeli produk di toko jamu, kedai ubat, salun kecantikan, pasar raya dan kios kerana dikhuatiri produk tiruan," katanya.

Beliau mengesyorkan pengguna membeli melalui pengedar aktif secara dalam talian di laman sosial facebook, twitter, Blogger, Tagged dan MySpace atau laman web, dRBook.biz untuk berinteraksi atau datang ke kaunter dRG di Jitra, Kedah.

Katanya, selain itu, beliau pernah menerima aduan pengguna menghadapi masalah kesihatan seperti pendarahan dalam perut, sukar membuang air besar, sembelit, muntah, cirit-birit dan kurang selera makan.

"Pengguna perlu berhati-hati dan tidak membeli produk tiruan secara sembarangan untuk mengelak komplikasi kesihatan.

"Malah, saya nasihatkan pengguna membeli produk asli keluaran syarikat dRG melalui pengedar aktif sah di Internet secara dalam talian dan membuat pembayaran melalui CIMB Clicks atau Maybank2U.com.

"Pesanan dihantar menerusi perkhidmatan percuma Skynet dan barangan akan diterima dalam tempoh antara 24 hingga 48 jam," katanya.

Layari www.herbaprima.com.my atau www.facebook.com/datukdrrozmeyhpm atau enjin carian, www.drplaces.com atau e-mel ke sales@herbaprima.com.my atau drrozmey@gmail.com untuk maklumat lanjut.

Orang ramai juga boleh menghubungi talian 019-4209708, 012-5330319, 012-5330276, 04-9164262, 04-9175845 dan 04-9178026 atau menghantar faksimili di talian 04-9178566 atau 04-9174566.



 
Chatroom