Home » » Jadi gemuk kerana banyak hutang

Jadi gemuk kerana banyak hutang

Mereka yang banyak hutang mempunyai risiko lebih tinggi untuk mengalami obesiti, demikian menurut hasil kajian dari Jerman baru-baru ini.

Kajian sekumpulan pensyarah Universiti Mainz, Jerman yang diketuai Eva Muenster itu mendapati, golongan yang banyak hutang mempunyai potensi dua kali ganda untuk gemuk berbanding mereka yang dapat menguruskan kewangan dengan berhemah.

Penemuan yang dilaporkan oleh agensi berita Reuters semalam itu menarik perhatian kepada fenomena di negara-negara Kesatuan Eropah serta Amerika Syarikat yang kini mempunyai semakin ramai rakyat yang banyak berhutang dan mendedahkan mereka kepada risiko obesiti.

Menurut kajian itu, walaupun status sosioekonomi jelas mempunyai kaitan dengan kesihatan, ia tidak pula mengaitkan seseorang dengan tabiat berhutang.

Untuk menyiasat bagaimana hutang memberi kesan kepada kesihatan, para penyelidik telah membandingkan data yang diperoleh daripada 949 orang yang menerima kaunseling akibat kes hutang kronik dengan satu kumpulan 8,318 orang lain yang dikategorikan tidak banyak hutang.



1 Komen:

Ross Safina Hor berkata...

Dear All,

TAHUKAH ANDA CARA UNTUK MENJAGA BENTUK BUAH DADA DENGAN BETUL?

Buah dada anda akan kelihatan sihat, tegang, seksi dan menarik apabila anda mengikuti MIKROSS ONLINE PROGRAM daripada FITNESS XPERTS kami dgn mengamalkan BEAUTISLEEP dan PROTECUR-100.

Buah dada adalah satu anugerah yang sangat ISTIMEWA kepada semua kaum wanita. Ia mempunyai beberapa bentuk dan saiz. Berbagai produk kecantikan dan penjagaan buah dada berada dipasaran. Berhati-hati dengan semua produk ini kerana takut ada kesan sampingan yang merbahaya.

Cuba perhatikan gambar dibawah, ia menerangkan bahawa buah dada kita mempunyai banyak tisu otot(Smooth Muscle). Otot-otot inilah yang menyokong buah dada agar kelihatan tegang dan mantap. Di sini saya ingin membuka minda semua pembaca terutama wanita yang inginkan buah dada yang cantik, tegang dan seksi, jangan mudah terpedaya dengan cream, minyak sapuan atau urutan untuk menaikkan dan membesarkan buah dada anda.

Seterusnya lawati :
http://beautisleepfatloss.blogspot.com/2009/09/tahukah-anda-cara-untuk-menjaga-bentuk.html

Terima Kasih
http://rossafinahor.blogspot.com

Catat Ulasan

 
Chatroom