Home » » Tip kurus dengan aktiviti pembakar kalori

Tip kurus dengan aktiviti pembakar kalori

Tip kurus dengan aktiviti pembakar kalori

AEROBICS
Calories Burnt: 800 cal/hr

Rata-rata wanita miliki tubuh badan menawan setelah melakukan senaman aerobic. Aktiviti ini sememangnya membantu memperbaiki  bahagian kaki, paha dan pinggul. Lakukan ia secara 2 jam sehari dan nantikan hasilnya dalam masa 2 minggu.

BERBASIKAL
Calories Burnt: 500 – 1000 cal/hr

Bergantung kepada kelajuan anda mengayuh. Berbasikal ialah satu aktiviti yang menyeronokkan tetapi lebih baik anda mengeluarkan sedikit duit anda untuk berhasil dengan cara yang lebih sihat iaitu memberi basikal khusus untuk exercise.

SWIMMING
Calories Burnt: 800 cals/hr

Berenang ialah sukan air yang mampu menurunkan berat badan. Hasilnya sama seperti anda aerobic di rumah selama satu jam. Ia juga mampu menstabilkan hormon dalaman anda. Setelah berenang, cuba motivasikan diri anda dengan untuk Jakuzi selepas berenang.

Tip kurus dengan aktiviti pembakar kalori

BERJALAN
Calories Burnt: 360 cals/hr

Aktiviti berjalan sering dilakukan oleh ramai wanita kerana kebanyakan wanita tidak boleh berlari untuk memelihara peranakan. Tahukah anda bahawa berlari juga mampu mengurangkan kalori dalam badan ia juga mampu membakar lemak secara perlahan. Waktu yang paling sesuai berjalan ialah pagi dan petang.

MENARI
Calories Burnt: 600/800 cal/hr

Bosan dengan aktiviti sukan yang kadang kala menjemukan? Anda juga boleh memberikan kelainan dalam aktiviti  menurunkan berat badan anda. Tidak kira apa juga jenis tarian, kalori akan anda mampu turun sama seperti anda berenang.

MENGEMAS RUMAH
Calories burned per hour: 200 cal/hour

Bercakap mengenai multi-tasking! Tahukah anda bahawa dengan pembahagian dalam mengemas rumah juga mampu mengurangkan calorie. Contoh, anda boleh vacuum rumah anda dengan sedikit tarian dengan muzik yang rancak.



 
Chatroom