Home » » Khasiat Habbatus Sauda

Khasiat Habbatus Sauda

Habbatus Sauda adalah sejenis tumbuhan dallm bentuk rumput kecil, mempunyai batang yang tingginya lebih kurang setengah hasta, mengeluarkan bunga yang berwarna biru yang terdapat di dalamnya biji Habbatussauda. Tumbuhan ini terdapat di negara Arab dan dikenali dengan pelbagai nama seperti Habbatussauda(Mesir , Syam), dalam Bahasa Inggeris dipanggil Nigella Sativa atau Black Cumin. Produk mempunyai khasiat yang amat tinggi.

Mengandungi lebih drp 67 kandungan bahan aktif di dalamnya. Bahan-bahan ini dapat membantu menyembuhkan beberapa penyakit yang sering dihadapi oleh manusia. Hsauda ini ialah satu supplement/ubat yg membetulkan perjalanan sistem tubuh seseorang individu itu. Ianya akan membersihkan darah dan menjadikan individu itu lebih bertenaga dan sihat .

Tujuh ciri-ciri nilai pemakanan utama habbatus sauda:

1. Kaya dengan Monosaccharide Glukosa, xylosa dsb. polysaccharide fatty acid yang tidak tepu. EFA tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, oleh itu sumber utamanya ialah dari pemakanan. Amino acid yang membentuk protein. Karotene iaitu sumber vitamin A kalsium, zat besi, dsb.
2. Sistem imunisasi- Kajian yang dilakukan di Arab Saudi mendapati, habbatus sauda berupaya meningkatkan sistem imunisasi anda (daya melawan penyakit). Oleh itu ia mungkin penting dalam pengawalan kanser, AIDS dan penyakit-penyakit berkaitan yang lain.
3. Anti-histamine- Histamine ialah bahan yang dikeluarkan oleh sel-sel mast di dalam badan yang menyebabkan kesan-kesan allergik (alahan). Habbatus sauda mengandungi bahan yang menghalang protein kinase C, sejenis bahan yang mencetus penghasilan histamine. Oleh kerana penghidap penyakit asma selalunya mengalami masalah alahan, habbatus sauda mungkin baik diambil secara berterusan oleh pesakit-pesakit ini.
4. Anti-tumor- Kajian in vitro mendapati habbatus sauda berupaya menghalang pembentukan sel-sel tumor. Oleh itu, ia baik untuk digunakan untuk membantu menghalang penyakit kanser.
5. Anti-bakteria- Penyelidikan ke atas bahan ini mendapati ia mempunyai aktiviti anti-bakteria . Habbatus sauda didapati berupaya mengawal bakteria seperti E.coli, V.cholera dan spesies Shigella. Ini bermakna habbatus sauda baik untuk mereka yang menghidapi beberapa jenis penyakit seperti cirit-birit dan masalah-masalah perut yang lain.
6. Anti-radang (anti-inflammation)- Habbatus sauda didapati boleh mengurangkan radang (bengkak). Oleh itu ia baik untuk pesakit asma (mengurangkan radang dalam paru-paru), eczema (alahan yang menyebabkan gatal, kulit merah dsb.) dan arthritis (bengkak sendi).
7. Menggalakkan pengeluaran susu- Kombinasi lemak dan hormon yang didapati di dalam habbatus sauda menyebabkan pengeluaran susu ibu yang menyusukan bayi bertambah.

KAJIAN PERUBATAN

Sejak tahun 1959, lebih dari 200 kajian dihasilkan oleh universiti di peringkat antarabangsa dan artikel yang dikeluarkan oleh berbagai journal perubatan telah menunjukkan penemuan yang baik bagi menyokong khasiat tradisional Habbatus Sauda yang telah direkodkan semenjak 2tahun lalu. Berikut ialah sebahagian dari kajian dan artikel perubatan tentang Habbatus Sauda:-

Ibnu Sina- Habbatus Sauda merangsang tenaga dan membantu memulihkan kepenatan dan semangat. (Buku Ibnu Sina "Canon of Medicines")

Ibnu Qayyim- Habbtus Sauda berupaya memulihkan penyakit seperti batuk, "bronchitis", masalah perut, kecacingan, masalah kulit seperti jerawat, sakit senggugut dan haid, menambah susu badan wanita, menambah pengaliran air liur dan sebagainya. (Buku Ibnu Qayyim "Medicine of the Prophet")

Dr Ahmad Elkadi pula membuat kajian dan mendapati Habbatus sauda mempertingkatkan daya tahan sakit (immune system). Antara bahan-bahan kandungan Habbatus sauda ialah Fixed Oil (saturated dan unsaturated), Minyak-minyak Asas (sterol, thymohydroquinone, carvone, limonine, cymene), Alkaloids, Saponin dan Asid Amino.

Professor G. Rietmuller- Bahan ekstrak Habbatus Sauda menunjukkan kesan amat positif terhadap sistem immunisasi badan dan boleh digunakan sebagai "bio-regulator'. (Professor G. Rietmuller, Director of Institute of Immunology, University of Munich, Germany)

Dr. Ahmad El-Qadi (Islamabad, Pakistan) dan Dr. Usama Qandil (Florida, USA) mendapati pengambilan 1 gram Habbatus Sauda sebanyak dua kali sehari mempunyai kesan peningkatan yang mengagumkan terhadap fungsi immuniti badan. Penemuan ini dianggap penting untuk memungkinkan penggunaan Habbatus Sauda sebagai bahan peningkatan immuniti semula jadi badan untuk rawatan kanser, AIDS dan penyakit-penyakit yang lain berkaitan kekurangan immuniti badan.

Kajian oleh Dr. Haq terhadap sukarelawan pesakit AIDS di Department of Biological and Medical Research Centre, Rilyadh menunjukkan bahawa Habbatus Sauda berupaya meningkatkan kadar diantara 'helper T-cells' dan 'suppresser T-cells' sebanyak 55%. Aktiviti 'natural killer cells' juga menunjukkan peningkatan purata sebanyak 30%.

Dr. Peter Schleicher, seorang pakar immunisasi (immunologist) di Munich mendapati Habbatus Sauda berjaya menyembuhkan seramai 420 daripada 600 orang sukarelawan pesakit allergik. Kebanyakan pesakit-pesakit ini mengidap allergik terhadap 'pollen' dan habuk, jerawat dan saraf kulit, pesakit lelah dan pesakit-pesakit yang pada amnya mempunyai daya tahan yang lemah terhadap jangkitan. (Nota: Dr. Peter Schleicher telah dipilih sebagai ahli paling muda di World Academy of Scientist)

Penyelidik Amerika menulis laporan pertama di dunia mengenai kesan 'anti-tumor' yang ditunjukkan oleh Habbatus Sauda. ("Study of the Effects of Nigella Sativa on Humans")

Professor Michael Meurer- Habbatus Sauda berupaya menghentikan 'inflammations' dan masalah saraf kulit (neurodermitis) (Professor Michael Meurer, Dermatology Clinic of Munich, Germany)

Saintis-saintis di Cancer and Immuno-Biological Laboratory of Germany mengesahkan Habbatus Sauda berupaya meransang 'bone marrow' dan sel-sel immuniti, meningkatkan penghasilan 'interferon' dan mempertahankan sel-sel biasa terhadap kesan kemusnahan sel oleh virus. Habbatus Sauda juga berupaya memusnahkan sel-sel tumor dan meningkatkan bilangan antibodi yang menghasilkan "B cells".


Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam Haditsnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain ”Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim)



Antara bahan-bahan kandungan Habbatus Sauda ialah Fixed Oil (saturated dan unsaturated), Minyak-minyak Asas (sterol, thymohydroquinone, carvone, limonine, cymene), Alkaloids, Saponin dan Asid Amino.

Dalam kitab Al Tibb An-Nabawi (Pengobatan Cara Nabi) yang ditulis Ibnu Qayyim Al-Jauziyyah, Habbatus Sauda’ dikenal juga sebagai Al Habbah Al Barokah. Dalam kitab tersebut disebutkan bahwa Habbatus Sauda’ dapat mengubati 50 macam penyakit tanpa efek. Suatu ulasan ilmu kedoktoran menampilkan bahawa kandungan Habbatus Sauda’ antara lain:

* Antiinflamasi, mengubati perih/radang tenggorokan.
* Antiarthritis, mengubati reumatik.
* Analgesik, mengubati sakit gigi dan sakit kepala (migrain).
* Aktivitas hormon, mengatur haid dan meningkatkan aliran susu.
* Antiseptik, mengubati bau mulut.
* Antivirus, mengubati demam dan flu.
* Dermatologi, mengubati jerawat dan eksim.
* Urinary tract, mengubati saluran kemih dan batu ginjal.
* Sistem kekebalan, meningkatkan daya tahan tubuh untuk menangkal penyakit.
* Gastrointestinal tract, mengubati mabuk, diare, kejang konstipasi, dan empedu.
* Sistem sirkulasi, meningkatkan kinerja jantung.
* Nematocidal, mengubati cacing pita.
* Respiratory tract, mengubati sesak nafas (asma).

Khasiat Habbatus Sauda

Di bawah ini kami sertakan 7 ciri-ciri utama habbatus Sauda:

1. Nilai pemakanan

Habbatus Sauda kaya dengan:

~ monosaccharide glukosa, xylosa dsb.

~ polysaccharide

~ fatty acid yang tidak tepu (unsaturated essential fatty acids, EFA). EFA tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, oleh itu sumber utamanya ialah dari pemakanan

~ amino acid yang membentuk protein

~ karotene iaitu sumber vitamin A

~ kalsium, zat besi, dsb.

2. Sistem imunisasi

Kajian yang dilakukan di Arab Saudi mendapati, habbatus Sauda berupaya meningkatkan sistem imunisasi anda (daya melawan penyakit). Oleh itu ia mungkin penting dalam pengawalan kanser, AIDS dan penyakit-penyakit berkaitan yang lain.

3. Anti-histamine

Histamine ialah bahan yang dikeluarkan oleh sel-sel mast di dalam badan yang menyebabkan kesan-kesan allergik (alahan). Habbatus Sauda mengandungi bahan yang menghalang protein kinase C, sejenis bahan yang mencetus penghasilan histamine. Oleh kerana penghidap penyakit asma selalunya mengalami masalah alahan, habbatus Sauda mungkin baik diambil secara berterusan oleh pesakit-pesakit ini.

4. Anti-tumor

Kajian in vitro mendapati habbatus Sauda berupaya menghalang pembentukan sel-sel tumor. Oleh itu, ia baik untuk digunakan untuk membantu menghalang penyakit kanser.

5. Anti-bakteria

Penyelidikan ke atas bahan ini mendapati ia mempunyai aktiviti anti-bakteria . Habbatus Sauda didapati berupaya mengawal bakteria seperti E.coli, V.cholera dan spesies Shigella. Ini bermakna habbatus Sauda baik untuk mereka yang menghidapi beberapa jenis penyakit seperti cirit-birit dan masalah-masalah perut yang lain.

6. Anti-radang (anti-inflammation)

Habbatus Sauda didapati boleh mengurangkan radang (bengkak). Oleh itu ia baik untuk pesakit asma (mengurangkan radang dalam paru-paru), eczema (alahan yang menyebabkan gatal, kulit merah dsb.) dan arthritis (bengkak sendi).

7. Menggalakkan pengeluaran susu

Kombinasi lemak dan hormon yang didapati di dalam habbatus Sauda menyebabkan pengeluaran susu ibu yang menyusukan bayi bertambah.


Di Timur Tengah, minyak ini telah digunakan selama ribuan tahun sebagai ubat untuk segala macam penyakit alergi, radang, gangguan menstruasi, tekanan moral, dan depresi, tetapi terutama terhadap bronkhitis, asma, dan neurodermatitis serta pencernaan yang buruk, bahkan impotensi.



119 Komen:

Muaro.com berkata...

Bahkan kucing yang sulit kencing akibat radang saluran kencing (UTD) bisa terbantu dengan diberikan minyak yang terbuat dari kombinasi habbatussauda + zaitun (nama produk: Habbat's Oil 369). Dosis sekitar 0,5ml/Kg berat badan kucing, 3X1 hari.

Berbagai macam produk habbatussauda (kapsul, minyak, kombinasi, dll.) bisa ditemukan di http://www.muaro.com/store/search.php?search_query=habbatussauda&submit_search=Cari

FiyanParent's berkata...

salam...mohon copy entri khasiat habbatus saudaa nya ya..

En Mohd Puan Sue berkata...

Salam, sungguh komprehensif kajian puan. Terimakasih dengan maklumat berguna ini. Mohon link kepada blog puan?

Oh ya, kepada mereka yang mencari pati minyak Habbatus Sauda Baraka dari Egypt saya ada menjualnya di http://baraka-habbatus-sauda.blogspot.com/

Terima kasih sekali lagi - Puan Sue

Shukri berkata...

salam.. izin copy paste maklumat.. jazakillah khairan.

Tanpa Nama berkata...

mcm mana cara yg terbaik mkn habbatus sauda?

Ummu Amir berkata...

Assalamuala'kum...

Alhamdulillah...thanks for your detail explanation. mohon copy artikel ni ke dalam blog saya boleh?

nurul huda berkata...

salam,
mohon share ye.. :)

zanna adren berkata...

jika dibuat dalam bentuk minuman pracampuran seperti yang terdapat di pasaran, adakah terdapat kesan sampingan ?

Shahiran berkata...

Elok kalau dapat cari habbatus sauda asli 100% herba organik tanpa kimia tambahan.

Srikandi Comel berkata...

Salam, Mohon izin copy paste maklumat ni ya. Terima kasih.

Store-Muslim berkata...

baraka serendah rm4 boleh dibeli dari kami!
http://baraka-gel.blogspot.com/

Habbatussauda berkata...

Elok nian ni, sungguh berguna...thanks

Tanpa Nama berkata...

minta izin copy maklumat habb. sauda ye

walasapalagi2008 berkata...

salam
saya ada dapat bijian habbatus sauda dari saudara dari lebanon. mcmana nak makan atau ambil beberapa biji selawat then kunyah mcm tu aja ka

hani berkata...

Salam,

Mohon copy maklumat ya... TQ.

Store-Muslim berkata...

salam..sesiapa yang ingin buat tempahan baraka (Habbatus sauda), sila hubungi baraka_gel@yahoo.com atau www.baraka-gel.blogspot.com

Habbatus Sauda ROZAS Kordial berkata...

Salam..mohon share ya.. n mohon promote produk sy..sy agen Kordial Habbatus Sauda ROZAS.. Harga hanya RM12 sebotol (1 liter).. boleh hubungi 012-9277100 atau email rozas2u@yahoo.com.. atau layari www.rozas2u.blogspot.com

promosi baraka berkata...

salam ziarah

maaf tumpang lalu kepada admin

baraka dengan harga termurah

kepada sesiapa yg berminat utk mendapatkan baraka pada harga hanya rm 5 sekotak

kunjungi

http://promosibaraka.blogspot.com/

sebarang pertanyaan dan tempahan emailkan kepada kamal_810@yahoo.com

terima kasih )

promosi baraka berkata...

salam ziarah

maaf tumpang lalu kepada admin

baraka (habbatus sauda) dengan harga termurah

kepada sesiapa yg berminat utk mendapatkan baraka (habbatus sauda) pada harga hanya rm 5 sekotak

kunjungi

http://promosibaraka.blogspot.com/

sebarang pertanyaan dan tempahan emailkan kepada kamal_810@yahoo.com

terima kasih :)

Tanpa Nama berkata...

ada sesapa jual biji habatussauda?

Store-Muslim berkata...

PROMOSI!!

HABBATUS SAUDA- BARAKA MURAH!!!

SERENDAH RM4!!!!

LAYARI : http://baraka-gel.blogspot.com

YM - Baraka_gel@yahoo.com

Store-Muslim berkata...

PROMOSI!!

HABBATUS SAUDA- BARAKA MURAH!!!

SERENDAH RM4!!!!

LAYARI : http://baraka-gel.blogspot.com

YM - Baraka_gel@yahoo.com

Store-Muslim berkata...

Madu Habbatus Sauda
Minyak Habbatus Sauda
Biji Habbatus Sauda
Kapsul Habbatus Sauda

http://baraka-gel.blogspot.com
Email: baraka_gel@yahoo.com

mutiarahatiamal2u berkata...

izinkan saya untuk share ya....

mohdyunos berkata...

bagus

Tanpa Nama berkata...

salam...

kepada sapa pengguna/pemborong...saya pembekal Habatussausa dari Syria. Penghantaran terus ke rumah melalui DHL. Package 1 kg..... sapa bermnat boleh hubungi saya for details.

amranunifil@gmail.com

Jual secara pukal 1 kg = Rm150.00- rm200.00
Minimum order 3 kg siap peenghantaran.
Maksimu order no limit.
Dibekalkan terus dari ladang dari Syria asli.
InsyAllah

Amran
mobile: 096170317083

Mia Mieda berkata...

askum....
saya dah berkahwin selama setahun sebulan..tapi saya masih belum di kurniakan zuriat..
ada kawan saya ni bagi tahu kalau makan habbatus sauda campur dengan madu n makan kurma...
bole mengandung...jadi saya nak kepastian la.betul ker..

Tanpa Nama berkata...

pemborong baraka yg berminat boleh emailkan ke wabwob@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

assalam..
mahu bertanya di sini..ada kesan sampingan ke untuk pengidap talasemia mengambil habatussauda dalam bntk softgel?

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Saya ada jual softgel Habbatus Sauda berserta softgel minyak zaitun. Sangat byk khasiat bila mengamalkannya.

Sesiapa yg berminat boleh singgal di kedai buku online www.stormreaders.net/iftahlanabookstore ataupun email saya di nirmuda@gmail.com.

Sepapan ada 10 softgel. Harga rm20 sahaja utk 1 set (1 papan Habbatus (RM12) + 1 papan minyak zaitun (RM8)).

Barakah Manjung berkata...

assalamualaikum wbt
izin share ye, syuran

sriayu berkata...

terima kasih atas info yg berguna.. mmg HS byk khasiatnya.. elok di amalkan seisi sekeluarga..
jika anda berminat, boleh dptkan dgn saya.. jmput ke blog saya..pelbagai makanan kesihatan dan produk kecantikan yg diiktiraf FDA dan HALAL.. terima kasih sekali lagi krn info yg berguna ni..

KAPSUL BARAKA berkata...

JUALAN BARAKA & BARANG-BARANG TIMUR TENGAH YANG LAIN .. SANGAT MURAH!!

BARAKA= RM 4/ UNIT..
MINYAK DHOB
BIJI SAUDA'
MINYAK SAUDA'
MINYAK ZAITUB
SEMUA BOLEH DIBELI SECARA PUKAL/ SKIT2

SILA LAYARI LAMAN BLOG KAMI..
http://arrhaudahcompany.blogspot.com/

kedaicantikdanlawa berkata...

pil habbautusuda.

mudah,mkn terus

RM30 60Biji

sila hubungi/sms saya 0126303031(bila2 masa)

azlynna berkata...

bagaimana pula dengan pesakit kanser darah (luekimia),boleh amik habbatussauda x?

promosi baraka berkata...

BARAKA TERMURAH DI PASARAN

HANYA RM 4 SAHAJA

utk maklumat lanjut kunjungi

http://promosibaraka.blogspot.com/

utk tempahan dan pertanyaan e mailkan kepada

kamal_810@yahoo.com atau hubungi +201118115445


dapatkan juga

minyak habbatus sauda

zaafaran

nenas batu

minyak dhob

hajar jahanam

minyak belacak

semuanya dengan harga termurah di pasaran

promosi baraka berkata...

BARAKA TERMURAH DI PASARAN

HANYA RM 4 SAHAJA

utk maklumat lanjut kunjungi

http://promosibaraka.blogspot.com/

utk tempahan dan pertanyaan e mailkan kepada

kamal_810@yahoo.com atau hubungi +201118115445


dapatkan juga

minyak habbatus sauda

zaafaran

nenas batu

minyak dhob

hajar jahanam

minyak belacak

semuanya dengan harga termurah di pasaran

Store-Muslim berkata...

baraka serendah rm4 boleh dibeli dari kami!
http://baraka-gel.blogspot.com/

+2011-45654709

Dapatkan Juga:

1) Minyak Sauda, Minyak Zaitun, Minyak Dhob

2) Sabun Sauda, Sabun Zaitun, Sabun Garam Laut

3) Madu Sauda

4) Buah Zuriat

5) Hati unta dan pelbagai

Store-Muslim berkata...

baraka serendah rm4 boleh dibeli dari kami!
http://baraka-gel.blogspot.com/

+2011-45654709

Dapatkan Juga:

1) Minyak Sauda, Minyak Zaitun, Minyak Dhob

2) Sabun Sauda, Sabun Zaitun, Sabun Garam Laut

3) Madu Sauda

4) Buah Zuriat

5) Hati unta dan pelbagai

Sambung Baca: http://anizyn.blogspot.com/2009/04/khasiat-habbatus-sauda.html#ixzz1cHD3mRiV

Tanpa Nama berkata...

salam, infonya berguna sekali. Mohon untuk share...
saya juga ada menjual softgel HBS GOLD RM144 sekotak(240 softgel)dan softgel minyak zaitun RM96 (240 softgel) serta losyen zaitun dgn wangian lavender n rosemary RM18 (100ml)
Berminat boleh email di adihaslinah@gmail.com
terima kasih

pacubob berkata...

mohon share & copy yek.....sharing yg terbaik....

noorfatin berkata...

terima kasih atas informasi ni..sy nak minta kebenaran nak reblog informasi ni untuk dikongsikan kepada rakan2 sy,semoga kita mendpat manfaatnya..trima kasih

Tanpa Nama berkata...

Mohon copy maklumat ya... TQ.

SEVEN EIGHT SEVEN berkata...

mohon share.tq

ambiz berkata...

Sila kenali kami. Berpengalaman. Tempahan dibuka 2 kali setahun.

www.ambizpharma.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

salam puan,

mohon izin untuk digunakan dalam kajian sy

tk

that... mmmssha...

Tanpa Nama berkata...

SALAM.

Saya dari orang Singapura. Saya telah mendapat penyakit ECZEMA di leher. Apabila saya meminum air yang mengandungi HABBATUS SAUDA, alhamdullilah dalam 3 HARI, ia sudah kurang dengan banyak.

Air ini adalah JERSLIN WATER, yang mengandungi HABBATUS SAUDA.
Saya juga memakai JERSLIN OIL, dan ia sangat berkesan.

Silalah lungsuri lelaman JERSLIN,


LINK> http://jerslinpoweroiljohor.blogspot.com/

nadeiya berkata...

salam,mohon share diblog

Abd Zed... berkata...

Salam, maafkan saya copy phaste maklumat ini, jazakallah ...

Tanpa Nama berkata...

AS-SALAM
SY NK TANYE BOLEH KE IBU MENGANDUNG MENGAMBIL HABATUSAUDA SECARA RUTIN.

Alayone berkata...

As salam..Saya ada terdengar Kuliah MUfti Brunei Darussalam....

Habbatus Sauda adalah Ubat SEGALA penyakit...

Tabur habbatus sauda di atas nasi pun boleh..
Jadikan sebagai amalan...

Insya Allah...

Yakin lah...

Tanpa Nama berkata...

adakah makan habbatussauda secara bijian atau minyak lebih baik untuk kesihatan...?

Tanpa Nama berkata...

Membalas mesej kepada (20 mac 2012 12:02:00)

Salam. Saya rasa kalau kamu mahu kesihatan dalaman dan luaran pun boleh. Jikalau kamu makan secara bijian, ia menyihatkan lebih pada dalaman. Mungkin jikalau secara minyak, biasanya otot2 yang sakit atau kesakitan kepada kulit. tetapi insyaAllah minyak juga baik untuk kesihatan dalaman :)

-Ini pada pandangan saya.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum, sekadar berkongsi maklumat...saya pernah menonton rancangan Oprah..bersama Dr Oz..menyataka jika makan bijian hendaklah dikunyah bukan hanya ditelan.. baru berkhasiat...

Mie berkata...

Assalamualaikum
Selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi Muhammad SAW. Untuk pengetahuan pembaca disini saya ada menjual minyak zaafaran asli berwarna hijau kekuningan didatangkan dari Timur Tengah. Saya memperolehinya dari pembekal dari negara Iran. Harganya agak mahal berbanding dengan minyak habbatus sawda dan lain-lain. Khasiatnya memang diakui diseluruh dunia perubatan. Ia juga banyak digunakan didalam bidang kecantikan, minyak wangi dan masakan. Oleh kerana harganya mahal. Saya menjual untuk 3ml RM65 termasuk pos. Jika berminat untuk menjadi pengedar saya akan memberi harga yang istimewa bagi anda. Sila hubungi melalui email suyas86@yahoo.com atau email yang lain soliha72@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

Saya mohon pada tuan untuk mendapatkan hasil tulisan tuan untuk di copy dan dapatkan ilmunya

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah..saye tlh mencuba habbatus sauda sudh beberapa thn dan istiqomah dgn nye..subhanallah..hasilnye memg hebat...

Habbatus Sauda berkata...

Alhamdulillaah dan terima kasih banyak untuk informasi yang diberikan. Memang hadits Nabawi pasti terbukti khasiatnya.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..
saya nak tanya sikit.. orang yang mengandung boleh makan habbatus sauda ?? kalau makan tak de effect ke ??

mzi berkata...

untuk kanak2 yg demam panas, selseme, batuk insyaALLah sembuh.. dosnya cuma.. 1/2 capsule (cara nya.. hiris kapsul tersebut, dan picit sampai keluar minyaknya.. dalam sudu plastik)suapkan anak sekali shaja sehari/

Unknown berkata...

Salam admin..
mohon copy info utk blog saya..

Unknown berkata...

terima kasih atas informasi ni..sy nak minta kebenaran nak reblog informasi ni untuk dikongsikan kepada rakan2 sy,semoga kita mendpat manfaatnya..trima kasih

Sehat dan sehat berkata...

Sungguh ini merupakan informasi yang sangat lengkap tentang Habbatus Sauda. Saya belajar dari sini dan mencoba menemukan produk yang mengandung Habbatus Sauda. Terima kasih atas informasi yang baik ini.

Unknown berkata...

mohon kongsi maklumat ini

Unknown berkata...

mohon kongsi maklumat ini

Rosli B. HJ Buang berkata...

saya mempunyai stock minyak habatus sauda dari yamen 100% tulin,,
ingin membeli secara borong kg….hubungi saya rosliwd@yahoo.com
0146252330...harga belian mengikut jumlah...

baraka mesir berkata...

salam
sy ada bekalkan baraka dgn harga yg berpatutan di malaysia
sekotak hanya rm 8
bg belian >100 kotak hanya rm 6 sekotak
utk tempahan emailkan kepada barakamesir@yahoo.com
http://www.facebook.com/barakahabbatussauda.baraka

maklumkan
-bilangan kotak yg ingin di tempah
-nama anda dan no telefon utk memudahkan urusan jual beli

terima kasih

habatussauda indonesia berkata...

Artikel yang bagus mengulas tentang habattussauda. Bermanfaat bagi pembaca
http://herbalutama.com/5-obat-herbal-habbatussauda-habasyah-jintan-hitam-nigella-sativa

Tanpa Nama berkata...

Saya mohon untuk copy maklumat puan ye..terimakasih.

mohd ibnul azmi berkata...

Wahai PEMBELI dan PENIAGA BARAKA,

Sila beri Maklumat pada Jabatan Farmasi Kementerian Kesihatan, KASTAM atau PIHAK JAKIM dengan KADAR SEGERA jika anda JUMPA Mana-mana peniaga yang menjual BARAKA kotak kuning/oren yang tiada logo halal dan logo hologram Kementerian Kesihatan Malaysia. Kerana BARAKA kotak kuning/oren adalah TIDAK ADA JAMINAN HALAL dan DISELUDUP MASUK tanpa PERMIT IMPORT dan TANPA bayar CUKAI! Kalau isinya beracun atau expired pun tak siapa dapat buat apa-apa. Maka mana-mana peniaga yang ditangkap menjual BARAKA KOTAK PUTIH-KUNING/OREN akan DITANGKAP…PENGADU/PENGGUNA AKAN DAPAT GANJARAN UPAH.

Tangkapan akan dibuat dibawah Seksyen 135(1)(e) Akta Kastam 1967 iaitu kesalahan menjual barang seludup dan tanpa permit import. “Jika sabit kesalahan boleh dihukum mengikut Seksyen 135(1)(iii)(a) akta yang sama iaitu denda tidak kurang 10 kali ganda dan tidak lebih 20 kali nilai dagangan atau dipenjara tidak lebih 3 tahun atau kedua-duanya sekali,”

Ini untuk melindungi pengguna Islam yg rata2 adalah Org Malaysia Jika berlaku apa2 keracunan atau kemudaratan setelah makan Baraka Kotak Kuning Maka Pengguna Tidak Boleh Buat Apa2 Tindakan ndang2 kerana membeli barangan seludup diluar skop undang2 Malaysia.

Pengguna Bijak Pengguna Terlindung… Si Penjual Si Penipu dan Si Penyeludup Tempatnya Di Penjara…

ummi rozie berkata...

saya ummi rozie ada menjual Baraka sekotak rm14.90 sekiranya berminat boleh hubungi di talian 012-6026351 (Alai/Melaka)

ummi rozie berkata...

saya ummi rozie ada membuat rawatan urutan wanita dengan menggunakan minyak habattussauda dan cara-cara makan baraka yang betul insayALLAh tel/sms 012-6026351 (Alai/ Melaka)

~ US *_* ~ berkata...

boleh x saya share info ni?

pn leeiana berkata...

mohon copy maklumat yer puan.
tq :)

Tanpa Nama berkata...

Boleh didapati di http://www.minsyam2u.com, marila sama2 kita amalkan salah satu amalan sunnah Rasullullah…memakan habbatussauda sebagai penawar segala penyakit kecuali as-saam (mati) sila hubungi saya en nazir @ 0193637130 (lembah kelang dan seluruh malaysia) cik ina @ 0127371877 (area johor)

ina berkata...

oklah

dina berkata...

mohon copy paste & saya akan kreditkan ke blog ini TQ

Unknown berkata...

di mna sy blh dpt HBS softgel secara pukal....
blh bg sy maklumat..

izmer.ziyathgroup@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

mohon copy ya...TQ

Tanpa Nama berkata...

As Salam..Pusat Rawatan Imantherapy..Rawatan & Penyembuhan Kaedah Al-Quran , Zikir & Doa..Kaedah terpantas mengesan penyakit dengan izin Allah SWT. www.rawatanimantherapy.blogspot.com dan FB/Imantherapy..

Sarang Health and Beauty House berkata...

saya menjual habbatussauda keluaran halagel, dijamin halal dan selamat dari JAKIM. jika berminat, boleh like FB page kami http://www.facebook.com/saranghealthandbeauty dan blog kami: http://saranghealthandbeauty.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Salam..mohon share.tq

Unknown berkata...

di mana aa jual

Tanpa Nama berkata...

salam,mohon copy info ny,,tq

Tanpa Nama berkata...

Puan,Terima kasih yg detail atas info yg detail.mohon share.jazakallah..

Tanpa Nama berkata...

Fast Approaches In buy used car motor - Simple Suggestions

Also visit my web site :: used engines for sale
Take a look at my blog post - used transmissions for sale

Unknown berkata...

saya ada menjual produk habbatus sauda keluaran Al Baladul Amin Trading.sesiapa yang ingin membeli atau memborong untuk perniagaan runcit,boleh hubungi saya:0193746326 encik azwan atau layari laman web ni www.saadi2u.com/taukelelong

100% pure

Tanpa Nama berkata...

In some cοuntries the attornеy that will be the tуpe of dеlinquency.
Τhe beѕt chance of bеing highly knowleԁgeable individual
when it entеrеd into a guaгdrail.
Ιt hаѕ also been claіmed theу ωеre both quoted in a situation whеre
уοu don't know what the best reputation. He communicates with clients or how little we know for his clients. The Attorneys should have legal counsel in Mountain View," If such an extent it.

Check out my website: http://demo4.gtbib.com/wikisod/index.php?title=What_You_Must_Know_About_Basic_philly_misconceptions_Approaches_san_mateo_dui_lawyer
Here is my blog : Bonuses

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum, saya suka artikel ni.. boleh tak saya amik artikel ni utk dijadikan perkongsian ilmu di blog saya.

Unknown berkata...

a'salam~
saya mohon copy sebahagian kedalam page saya~ t.kasih~ :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=525863650789303&set=a.524583610917307.1073741833.517783941597274&type=1&theater

Tanpa Nama berkata...

mohon copy

Zaini Zaman . berkata...

Salam, mohon copy info. Tkaseh

Unknown berkata...

mohon share..TQ

Unknown berkata...

Salam...saya pemborong/pengedar minyak habbatus sauda secara pukal jika berminat hubungi saya.. untuk lembah kelang boleh hantar byhand luar lembah kelang guna pos malaysia..

Minima 2 liter boleh hantar byhand untuk lembah kelang jika beli lebih dari 5 liter keatas harga boleh dirunding.hubungi saya 012 2251736...sekian terima kaseh tuan blog..

Tanpa Nama berkata...

khasiat habatul sauda utk penyakit darah tinggi,gout sangat bagus pengalaman saya ada gout skg dah hilang dgn izinNya..saya guna dlm bntuk tablet gel..sapa2 nak cuba insyaAllah ada stok 0194402114-tuan azizi hassan utk pertanyaan..

Unknown berkata...

Memang habatul sauda mengandungi 1001 kahsiat dan penawar segala penyakit kecuali mati..Marilah kita amalkan bersama...terima kasih atas info yang sangat berguna..

Afnaini berkata...

As-salam..mohon copy n paste info tentang habbatus sauda ini ye..TQ..

Unknown berkata...

Saya ada menjual SARA habbatussauda dalam bentuk kapsul.. Kandungan 99% habbatussauda.. Jika berminat sila hubungi saya ditalian 012-2391382 - syira sangat murah RM80 untuk 210 biji...
Harga istimewa untuk dealer dan drop ship agent

Whatssapp - 010-2215167
SMS / Call - 012-2391382
syira

Tanpa Nama berkata...

salam..habatus sauda ni blh digunakan x utk luka luaran

Tanpa Nama berkata...

Salam,

ikut pengalaman saya boleh guna untuk luka luaran. sebab saya gunakan untuk anak2 dan suami.
Alhamdulillah baik.

Biasanya kalau ada benjol atau kulit terkopak, kami makan dan sapukan di gahagian terlibat. Alhamdulillah berkesan. termasuklah anak saya yang kene infection macam beguk (tapi bukan) dekat leher, bengkak. Alhamdulillah hari kedua makan dah surut. Hari ketiga dah xde kesan. Anak2 saya baru 2 tahun setengah dan 4 tahun.

Unknown berkata...

Salam....
Boleh try......ARIFFBILLAH Habbatus Sauda. Kualitinya bagus.
http://www.muslimchoices.com/?p=ariffbillah

obat herbal kanker berkata...

bagus sekali artikelnya

Unknown berkata...

Tq dear.. banyak info i like..

Berminat minyak pati habbatus sauda hubungi ecom cantek 012-6853542 atau klik ---> http://www.ecomcantek.com/2013/03/nigella.html

Kini promosi beli 3 FREE postage (sabah/serawak + rm9)

Miftah berkata...

terimakasih, ini artikel sangat saya butuhkan, izin copy ya untuk tugas makalah saya.. terimakash...

Madu Penyubur Kandungan berkata...

Habbatussauda memang tidak ada matinya. Terima kasih infonya

Tanpa Nama berkata...

Saya ketagih kunysh hsauda, setiap hari saya makan 1sudu kecil, kesan ketara yg saya rasa islah saya tidak lagi rasa kejang pd ibu jari kaki saya.

Tanpa Nama berkata...

Salam...bole try test yg jenis kapsul.. baraka habbatussauda
http://medanniagaonline.blogspot.com/2013/09/baraka-penawar-setiap-hari.html?m=1

Madu Penyubur Kandungan berkata...

Aqu juga jual HAbbatussauda, sungguh itu petunjuk Nabi

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum. ..mohon kebenaran tuk copy artikel ni..sangat berinformasi..tqvm

Tanpa Nama berkata...

Assalamu'Alaikum.. Mintak Maaf yerk mohon utk copy maklumat diatas ini utk berkongsi dengan yg lain2.. Jazakumullahu khoiron..

Indrawan Sugiarto berkata...

khasiat habbatussauda bukti ajaibnya obat nabi

alat pembesar penis berkata...

Mantap gan infonya...sukses selalu

penyubur sperma berkata...

Mantap infonya dan bermanfaat, enak di baca, sukses selalu...

bengkungmoden berkata...

thanks for sharing :)

butikbengkungmoden berkata...

thanks for info :)

Habbatus Sauda Saadi Ubat Penyakit Eczema berkata...

Terima kasih atas perkongsian ini. Sangat bermanfaat

honeysawda berkata...

Sesungguhnya ia adalah Sunnah Nabi.Terima kasih atas perkongsian yg amat bermanfaat sekali.

Unknown berkata...

salam. saya ada menjual kapsul baraka dari mesir..boleh hubungi 0195199226(msg/whatapps) atau emelkn ke noor5313@gmail.com

Unknown berkata...

Assalammualaikum ..memang byk khasiat hbbsauda. Jika di makan dgn minyak zaitun lagi bertambah khasiatnya. Saya ada jual 2 in 1 hsbbsauda dan minyak zaitun dlm 1 kapsul. Sila wassap 0162720174. Lebih mudah dan jimat. Lebih khasiat.

Catat Ulasan

 
Chatroom