Home » » Petua Kecantikan pelakon Sara Ali

Petua Kecantikan pelakon Sara Ali

Berkongsi tentang penjagaan kecantikan,pelakon Sara Ali bukanlah seorang yang terlalu cerewet dan lebih bersikap sederhana.

“Saya menggunakan pencuci muka yang betul-betul sesuai dengan kulit muka setelah bertemu dengan doktor pakar kulit kerana saya mengalami masalah kulit kering.

“Jadi, doktor pakar itu menyarankan produk yang sesuai seperti produk yang membantu melembapkan kulit saya.

“Selain itu, saya dinasihati agar minum banyak air masak,” ujarnya.

Sengaja menduga sama ada dia ada mengamalkan petua tradisional, Sara hanya tergelak. Bukan bermakna dia tidak percaya tetapi katanya belum tiba masanya untuk mengamalkan petua yang biasa diamalkan oleh orang Melayu zaman dahulu.

“Saya tak suka makan jamu sebab ia boleh menyebabkan badan menjadi panas tetapi saya percaya suatu hari nanti mungkin saya akan mencubanya.

“Sejak kecil, saya seorang yang lasak dan tidak terlalu gemar dengan solekan dan tak kisah untuk berpanas di bawah cahaya matahari.

“Saya jarang menggunakan mekap sebab saya tak selesa. Sesetengah wanita boleh mekap setiap hari tetapi saya lebih suka wajah saya tanpa mekap kerana lebih menampakkan diri saya yang sebenar.

“Sebab itu saya kurang mengeluarkan belanja untuk produk kecantikan dan dianggarkan jika sesekali berbelanja hanya RM100 hingga RM200 sahaja,” tutur pelakon drama Wasiat di Astro Ria ini.

Beralih kepada pemakanan, Sara akui mengalami badan yang mengecil dan sukar membesar disebabkan kadar metabolisme tinggi.

Makanlah sekerap dan sebanyak mana pun, badannya memerlukan masa beberapa bulan untuk membesar.

“Apabila saya merujuk kepada doktor, dia sarankan saya mengambil suplemen seperti Vitamin C untuk menambah selera makan dan berat badan.

“Saya pula jenis yang tidak cerewet apabila tiba bab makan. Saya suka makan nasi. Pada waktu pagi, saya jarang mengambil sarapan tetapi saya akan makan banyak pada waktu tengah hari dan petang manakala pada malam hari pula saya akan makan apa sahaja melainkan nasi,” ujarnya.

Sara Ali

Tip cantik

-Kerap pakai krim pelindung cahaya matahari jika cuaca panas.

-Pilih produk yang sesuai dengan kulit.

-Penting minum banyak air masak.

- Tidur yang cukup dari lapan hingga sembilan jam sehari.



 
Chatroom