Home » » Coolsclupting by Zeltiq: Kristal bantu pecah lemak

Coolsclupting by Zeltiq: Kristal bantu pecah lemak

Gaya hidup dan pemakanan yang sukar dikawal menyebabkan ramai wanita kini berhadapan dengan kegemukan.

Paling menyedihkan walau pelbagai usaha telah dilakukan seperti bersenam dan mengawal makan, berat badan masih tidak berubah.

Ini kerana ada lelemak degil yang bukan senang untuk dihapuskan hanya dengan melakukan senaman. Pembedahan plastik atau sedut lemak memang menawarkan keputusan serta-merta, namun ia berisiko tinggi.

Coolsclupting by Zeltiq

Dengan kecanggihan teknologi dan kajian yang terbukti berkesan, MCU Beautitudes memperkenalkan Coolsclupting by Zeltiq sebagai satu penyelesaian yang berkesan untuk masalah kegemukan.

Bagi memperkenalkan teknik terbaru yang selamat dan berkesan ini, Mary Chia, pakar kecantikan yang juga pengasas Mary Chia Holdings Limited mempertaruhkan pengalamannya serta ilmu terkini dalam bidang pengurusan berat badan.

Mary Chia memahami apa yang menjadi keutamaan wanita hari ini dan kemahuan mereka terhadap prosedur tidak invasif.

"Sepanjang saya terlibat dalam bidang kecantikan ini saya sudah melihat pelbagai tanggapan tentang bagaimana bentuk badan ideal dan pilihan bagi tiap wanita. Pada tahun 70-an hingga 80-an wanita mahukan bentuk badan seperti atlet dan menjelang 90-an pula mereka mahu lebih langsing seperti peragawati, tapi kini wanita mahukan bentuk tubuh yang 'berbentuk'," kongsi Mary Chia.

Tambah Chia lagi, wanita kini lebih realistik dan pendapat mereka tentang cantik mempunyai keseimbangan.

"Wanita hari ini meletakkan kesihatan dan bentuk tubuh sebagai keutamaan. Mereka bukan saja mahukan kulit yang licin sempurna dan kelihatan muda, malah mereka mahukan tubuh badan yang sihat, bentuk tubuh seperti jam pasir namun yang menjadi masalah ialah lemak degil yang ada pada bahagian tertentu yang sukar dihapuskan," katanya merujuk kepada lemak yang terdapat di bahagian perut, menggeleber dan penuh selulit.

Memang ramai yang mahu mengubah cara hidup mereka ke arah yang lebih baik dengan bersenam dan jaga pemakanan namun usaha tersebut dilihat sebagai satu usaha jangka panjang dan memerlukan komitmen yang tinggi.

"Sebab itu ramai yang memilih untuk menjalani prosedur sedut lemak dan ada juga yang sanggup membeli ubatan herba serta ubatan yang didakwa boleh mengurangkan berat badan.

"Inovasi yang dibawakan oleh MCU Beautitudes ini adalah satu prosedur tanpa invasif yang memberikan kesan pengurangan lemak secara kekal. I

"novasi ini dihasilkan di Amerika Syarikat (AS) dan juga mendapat kelulusan dari FDA, teknologi ini telah dibangunkan oleh Dr. Dieter Manstein dan Dr. R. Rox Anderson yang keduanya merupakan saintis di University Harvard," katanya.

Untuk menambahkan lagi keyakinan pelanggan, Mary Chia mendapatkan perkhidmatan pakar estetik, Dr. Nicholas Lim yang akan memberikan nasihat dan perkhidmatan kepada pelanggan MCU Beautitudes.

"Saya tahu bahawa bentuk badan memainkan peranan yang penting dalam kehidupan setiap wanita, Coolsculpting by Zeltiq adalah pilihan terbaik yang kami tawarkan", kata Dr. Nicholas.

Kaedah tersebut menggunakan Cryolipolysis satu prosedur perubatan yang mematikan sel kegemukan secara kekal.

Ia memang ringkas, dan prosedur ini hanya membabitkan bahagian yang bermasalah sahaja.

Dr. Nicholas berkata, sel kristal yang digunakan dalam teknik ini akan secara perlahan-lahan memecahkan sel lemak tersebut dan mengeluarkannya dari tubuh.

Dalam masa yang singkat, sel lemak itu akan dipindahkan dan pelanggan pasti akan menyedari keadaan tersebut.

Dengan menggunakan teknik kawalan dan sasaran bentuk tubuh anda akan menjadi seperti diidamkan.

"Pelanggan tidak perlu takut akan pisau pembedahan, menerusi prosedur ini tiada ada istilah seperti masa pemulihan malah pelanggan boleh terus memulakan aktiviti harian mereka sebaik sahaja selesai rawatan," ujar Dr. Nicholas.



 
Chatroom