Home » » BioManis pemanis berasas herba Stevia

BioManis pemanis berasas herba Stevia

BioManis pemanis berasas herba Stevia

Tarikh 14 November setiap tahun adalah Hari Diabetes Sedunia. Menurut statistik, kini penyakit akibat bahaya gula telah menjadi penyumbang kedua terbanyak kepada angka kematian.

Gula juga turut digelar sebagai sweet killer' (manis yang membunuh) oleh sesetengah pakar perubatan.

Lebih memeranjatkan, dengan tabiat dan trend pemakanan masa kini, hampir semua orang berusia 30 tahun ke atas berisiko mengalami diabetes yang sehingga kini tidak mempunyai sebarang ubat yang boleh mengubati penyakit itu sepenuhnya.

Melihatkan betapa seriusnya peningkatan pesakit diabetes ini, Perintis Dagangan Sdn. Bhd. (Perintis), sebuah syarikat yang telah lama terlibat dalam kajian dan pembangunan hasil pertanian ini telah mengeluarkan produk BioManis.

BioManis merupakan sejenis pemanis semula jadi yang berasaskan 100 peratus ekstrak daun pokok Stevia gred A+ dengan kadar kemanisan 400 kali ganda dari kemanisan gula tebu.

Tetapi apa yang unik mengenai BioManis ini ialah ia tidak mempunyai kalori, lemak, kolesterol, protein, glukos karbohidrat dan tidak toksik kepada badan.

Penasihat produk dan kesihatan bagi Biomanis ini terdiri daripada dua orang doktor iaitu Dr. Abdullah Sipat, seorang pakar bioteknologi dan Dr. Hazimi Hamzah seorang doktor perubatan.

Hasil kajian penyelidik syarikat ini menunjukkan bahawa segelas gula biasa bersamaan dengan satu sudu BioManis (ekstrak stevia) dan sebotol Biomanis 10 gram (g) boleh memaniskan kira-kira 400 gelas air dan satu pek keluarga BioManis boleh memaniskan hidup anda selama hampir setahun.

Para saintis merumuskan ekstrak stevia yang diambil secara oral adalah berkesan untuk membantu menurunkan tekanan darah dan gula dalam badan.

Memandangkan stevia tidak menghasilkan glukos maka ekstrak ini mempunyai potensi untuk menjadi agen anti-hipeglisemik untuk diabetes. Pengambilan stevia yang konsisten dan kerap dalam menggantikan gula tidak akan memudaratkan memandangkan sifat daun pokok tersebut yang sifar segalanya .

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Perintis, Norzana Rafie, selain daripada khasiat dan kelebihan semula jadi secara biologi yang terkandung di dalam BioManis ini, proses pembuatan produk ini disulam dengan beberapa khasiat dan kebaikan secara metafizik dengan bacaan 30 juzuk Al-Quran, ayat dan selawat Syifa', doa-doa mustajab dan terbaik dari al-Quran dan hadis, Asma al-Husna dan banyak lagi.

''Ia bagi menambahkan keberkatan dan keberkesanan penggunaan produk ini sesuai dengan peranan BioManis sebagai pemanis semula jadi terbaik,'' ujarnya.

BioManis telah melalui beberapa ujian kadar gula dalam darah dan mendapati kesan yang amat menakjubkan kerana ujian ke atas kadar gula selepas dua jam menunjukkan kadar gula adalah sama seperti sebelum meminum produk berkenaan.

Ini jelas membuktikan dengan menggunakan BioManis ke dalam air, ia tidak menambahkan kadar glukos dan kalori dalam darah.

Semua orang yang mengamalkan BioManis juga boleh membuat ujian darah sendiri sekiranya ingin mendapatkan pengesahan dan menambah keyakinan.

Produk Biomanis ini dijual dalam botol 10 g dan setiap satu Pek Keluarga (family pack) mengandungi lima botol (10g) pada harga RM200 sekotak.

Sistem pemasaran BioManis

Bagi merancakkan jualan dan pengetahuan masyarakat tentang BioManis, Perintis telah melancarkan program Minum Manis Dapat Duit.

Program ini adalah satu usaha untuk menarik orang ramai untuk menikmati manis yang menyihatkan dan menjana pendapatan sampingan dengan memperkenalkan BioManis kepada pengamal baru.

"Perintis membawa pelbagai kelainan dalam sistem pemasaran BioManis pada kali ini dengan memperkenalkan Sistem Pemasaran Berkesan (efficient trading system atau ETS).

Tiga kumpulan yang akan terlibat dalam program ini, iaitu Agen Tunggal Negeri, Agen Aktif dan Agen Biasa,'' kata Norzana lagi.

Konsep utama ETS iaitu sistem 'pembeli cari pembeli', semua pengamal dan pembeli satu kotak BioManis adalah merupakan Agen Biasa.

Tugas Agen Biasa hanya menjadi jurucakap produk dan membantu pembeli baru mendapatkan BioManis. Agen Biasa boleh berniaga tanpa modal dan tanpa risiko.

Mereka juga berpeluang menikmati komisen jualan sehingga tiga peringkat.

Manakala, Agen Aktif merupakan kelompok yang menjana pendapatan secara aktif. Agen Aktif hanya memerlukan modal pusingan yang rendah dan tiada penambahan modal.

Melalui aplikasi sistem top-up, Agen Aktif hanya perlu membuka akaun top-up Biomanis dan boleh membuat jualan tanpa had dan secara automatik layak menikmati pelbagai keistimewaan termasuklah komisen jualan tiga peringkat, insentif pencapaian bulanan, didaftarkan sebagai agen berdaftar daerah, dibantu dari segi promosi, diberikan laman web percuma dan banyak lagi.

Bagi pelantikan Agen Tunggal Negeri, antara negeri yang masing terbuka termasuklah Johor, Melaka, Perak, Pahang, Kedah, Pulau Pinang dan Terengganu. Agen Tunggal Negeri mempunyai hak komisen wajib ke atas semua jualan di negeri tersebut sama ada secara online atau offline melalui agen biasa atau agen aktif di negeri tersebut.

Perintis menyasarkan 100,000 pengguna BioManis pada tahun 2010 berikutan trend hidup sihat dan tahap kesedaran masyarakat terhadap bahaya gula.

Perintis juga merancang untuk menembusi pasaran antarabangsa menjelang akhir 2010 bermula dengan pasaran rantau Asia Tenggara.

Bagi yang ingin mendapatkan maklumat percuma BioManis, sila hantarkan nama penuh dan alamat ke talian hotline 017-6665006 atau layari www.perintisbiz.com.



1 Komen:

SESTER berkata...

"Tetapi apa yang unik mengenai BioManis ini ialah ia tidak mempunyai kalori, lemak, kolesterol, protein, glukos karbohidrat dan tidak toksik kepada badan."

Gula memang pun xder lemak/kolesterol/kalori. LD50 dia pun tinggi, memangla tak toxic

"Para saintis merumuskan ekstrak stevia yang diambil secara oral adalah berkesan untuk membantu menurunkan tekanan darah dan gula dalam badan.

Memandangkan stevia tidak menghasilkan glukos maka ekstrak ini mempunyai potensi untuk menjadi agen anti-hipeglisemik untuk diabetes. Pengambilan stevia yang konsisten dan kerap dalam menggantikan gula tidak akan memudaratkan memandangkan sifat daun pokok tersebut yang sifar segalanya ."

Product placebo. Xde kesan bukan maknanya ia positive.

"BioManis telah melalui beberapa ujian kadar gula dalam darah dan mendapati kesan yang amat menakjubkan kerana ujian ke atas kadar gula selepas dua jam menunjukkan kadar gula adalah sama seperti sebelum meminum produk berkenaan."

Placebo jugak. Janganla buat unsupported claims, k?

Catat Ulasan

 
Chatroom