Home » » IZ Wellin : Rawatan sakit lutut dan sendi

IZ Wellin : Rawatan sakit lutut dan sendi

Rawatan sakit lutut 

Ramai rakyat Malaysia menghadapi masalah sakit lutut, dan sendi. Faktor usia adalah salah satu penyebab kepada masalah yang dihadapi, sebab itu berikan yang terbaik pada lutut dan sendi bagi mengatasi masalah yang dihadapi.

IZ Wellin : Rawatan sakit lutut dan sendi
IZ Wellin mampu memberi isian (kartillage) kepada sendi agar tulang tidak bergesel. IZ Wellin diperbuat daripada bahan-bahan aktif iaitu herba yang tumbuh subur di India yang mana memberikan banyak kebaikan kepada sendi kerana bahan ini bertindak sebagai ejen anti inflamasi dengan kehadiran asid boswellic.

Asid boswellic ini mampu menurunkan aktiviti enzim pro inflamasi yang dikenali sebagai elastase manusia.

Kebaikannya ialah dapat mencegah kerosakan tulang rawan dan sendi, mengurangkan sel imun yang menyebabkan keradangan, meningkatkan bekalan darah ke sendi, menenangkan sendi dengan cecair sinovial, struktur menjadi licin dan mudah untuk bergerak.

Selain itu, akar dari kunyit iaitu kurkumin mampu meningkatkan ketahanan tubuh dan mengurangkan keradangan dengan menurunkan paras histamine dan merangsang kelenjar adrenal untuk meningkatkan pengeluaran hormon bagi mengurangkan radang.

Kurkumin kaya dengan antioksida yang membantu melawan radikal bebas yang tidak stabil dan boleh merosakkan sel-sel.

Kalsium laktat pula adalah salah satu nutrisi utama dalam menjaga tulang agar kuat dan sihat. Pengambilan kalsium dalam badan membantu memudahkan pergerakan nutrisi melintasi sel membran serta bagi mendapatkan tulang yang baik.

Kalsium membantu menguatkan tulang dan mengurangkan sakit punggung. Keropos tulang juga berlaku pada wanita pasca monopaus kerana estrogen menurun.

Melalui pengambilan IZ Wellin yang berharga RM188 sekotak dengan 30 sachet selama 30 hari mampu mengurangkan rasa sakit pada sendi dengan cara penggunaan yang disyorkan.

IZ Wellin diminum sehari satu paket selepas makan malam tetapi bagi yang mengalami masalah sendi atau gaut yang serius disyorkan penggunaan IZ Wellin dua paket sehari siang dan malam.

Gabungan IZ Wellin dengan IZ Pure Collagen sekotak amatlah disyorkan kerana kolagen tulen boleh membantu memperbaiki sel badan, mengurangkan masalah sendi seperti inflamasi, sakit dan kulit menjadi lebih halus dan licin.

Kolagen adalah kandungan terdapat di kulit, terutamanya kulit sebenar, 80 peratus adalah kolagen. Sebanyak 10 gram (gm) kolagen tulen boleh mencapai kesihatan dari segi kulit, sendi dari tulang 1 sachet kolagen tulen bersamaan 10 gm kolagen (10,000gm) memperlihatkan dua minggu kesan pengambilan produk kerana ia adalah kolagen tulen 100 peratus.

Kolagen, sejenis protein terdapat dalam semua organ dan tisu iaitu bahan asas pembentukkan tubuh manusia di mana ia menyokong pembentukkan kulit, otot, tendon, kuku, rambut dan tulang.

Wanita bermula kurang kolagen pada umur meningkat, proses pembentukkan kolagen menurun dan kulit akan menjadi kering, kasar, kurang tegang garis halus, kedutan, warna kulit tidak seimbang, pigmentasi dan tua.

Stokis dan pengedar diperlukan hubungi 012-2215942 / 019-2225942 / 03-60925942 atau facebook : Zz Beauty 



 
Chatroom