Home » » Wardina galak anak minum susu Anmum Essential

Wardina galak anak minum susu Anmum Essential

Wardina menekankan tumbesaran fizikal yang sihat kepada anak-anaknya, antaranya mengamalkan pemakanan seimbang termasuk sayur dan minum susu Anmum Essential kerana ia mengandungi DHA, Gangliosida dan tidak mempunyai kandungan gula tambahan. Ini kerana nutrisi optimum diperlukan untuk menyokong perkembangan dan fungsi otak yang optimum.

Katanya, semua anak-anaknya minum susu Anmum Essential sejak kecil dan sehingga sekarang mereka masih mengambil susu dua kali sehari.

Malah Wardina turut mencampurkan susu berkenaan dalam hidangan lain seperti bijirin, susu kocak atau dijadikan puding untuk menggalakkan pengambilan kalsium.

Kalsium penting untuk tulang, gigi dan kuku yang sihat. Saya memang amat mementingkan soal pemakanan anak-anak.

Saya tidak benarkan mereka mengambil makanan ringan dan mementingkan makanan yang memberi zat kepada otak, katanya.



Anmum Essential adalah satu-satunya susu tepung rumusan untuk kanak-kanak dengan kombinasi unik DHA dan Gangliosida, tanpa gula tambahan. Gangliosida adalah sejenis lipid kompleks yang diperlukan untuk membentuk penghubung sel otak dan transmisi isyarat antara sel otak.

Ia menggalakkan sel otak untuk berhubung dan menggalakkan komunikasi antara sel otak, seterusnya mempercepatkan proses pembelajaran anak-anak.

Ini kerana anak memerlukan lebih daripada DHA semata-mata untuk perkembangan otak yang optimum.

Kombinasi DHA dan nutrien lain seperti Gangliosida, selain rangsangan dan galakan yang sepatutnya daripada ibu bapa dapat membantu anak-anak mencapai potensi terbaik si kecil.



Sertai Facebook: https://www.facebook.com/AnmumClub



 
Chatroom