Home » » Serina Hamil Bayi Lelaki

Serina Hamil Bayi Lelaki

Setelah usia kandungannya hampir mencecah lima bulan, baru Serina Redzuawan mengetahui jantina bayi yang dikandungnya itu adalah lelaki.

Kelmarin, dia mendapat pengesahan tentang putera sulungnya dengan suaminya Gavin Edward O'luanaigh@Salahudin Ghafar itu setelah melihat sendiri jantina bayi itu menerusi mesin pengimbas di Pusat Perubatan Primanora, Taman Tun Dr Ismail.

Dia memang tidak berniat mahu merahsiakan jantina bayi bagi memudahkannya membuat persediaan awal.

Bukan Serina dan suami sahaja yang gembira menerima berita itu malah dia turut berkongsi kegembiraan itu dengan bapanya, Datuk Redzuawan Ismail @ Chef Wan.

“Kami rasa tidak sabar menantikan cucu dan cicit pertama dalam keluarga saya. Syukur alhamdulillah, saya juga sebenarnya memang nak sangat bayi lelaki.

“Ramai juga orang lebih tua daripada saya mengandaikan bayi ini adalah lelaki sebab saya sentiasa lasak sepanjang mengandung,” katanya kepada mStar Online.

Serina juga tidak mengalami alahan. Namun, dia tidak dapat lari daripada menikmati makanan yang masam seperti tomyam dan mangga.

“Saya tidak suka manjakan diri masa hamil ini sebab tak nak anak jadi pemalas. Lagipun, dari kajian saya, saya pantang kalau selalu tidur dan memerap di rumah kerana kesannya saya akan jadi moody dan malas.

“Sebab itu saya lebih suka hidup aktif. Jadi, saya akan menjadi ceria dan sentiasa gembira.

“Bayangkan, pada Januari, Februari dan Mac lalu, saya masih boleh menunggang motosikal trafik untuk penggambaran drama Roda-Roda Kuala Lumpur manakala April saya melancong ke Pulau Pangkor, Terengganu dan Kedah untuk penggambaran program Jalan Jalan Cari Makan (JJCM) musim ke-13,” beritahunya lagi.



 
Chatroom