Home » » Pengganti Gula Anugerah tidak mengandungi kalori

Pengganti Gula Anugerah tidak mengandungi kalori

Pengganti Gula Anugerah tidak mengandungi kalori

Pengganti Gula Anugerah ini memberi peluang kepada mereka yang menghadapi masalah keseimbangan gula dalam darah untuk kembali merasai kemanisan juadah tanpa memudaratkan kesihatan.

Pengganti Gula Anugerah dihasilkan daripada ekstrak tebu. Ekstrak tebu ini telah mendapat pengiktirafan daripada organisasi kesihatan serata dunia khususnya United States Food & Drug Administration (FDA).

Produk ini dijamin selamat dan tidak memberi kesan sampingan kepada pengguna. Apa yang menarik tentang ekstrak ini kerana tidak diproses oleh metabolisma badan sebagai kalori dan tidak memberi kesan kepada kestabilan gula di dalam darah. Kebiasaannya, gula menghasilkan kalori yang akan ditukarkan kepada tenaga untuk kegunaan sistem badan. Ketidakseimbangan akan berlaku sekiranya hormon insulin yang mengawal paras gula dirembes dengan banyak kerana banyak makanan bergula diambil. Ini menyebabkan seseorang menjadi lesu, kurang bertenaga dan sentiasa inginkan makanan manis untuk meningkatkan tenaga. Akhirnya, berat badan akan naik dan mengundang pelbagai penyakit kronik seperti diabetis atau kencing manis.

Pengganti Gula Anugerah

Gula dalam minuman sangat bahaya kerana badan kita tidak dapat tukarkan gula ini kepada tenaga. Gula yang terkumpul ini akan ditukar kepada lemak yang menyebabkan seseorang itu gemuk dan berisiko menghidap penyakit seperti diabetes dan penyakit jantung dan mengundang kepada pelbagai pakej masalah kesihatan lagi.

Kelebihan utama Pengganti Gula Anugerah berbanding gula biasa ialah ia mengandungi 600 kali lebih manis daripada gula biasa tanpa membahayakan kesihatan. Ini boleh dinikmati tanpa perlu risau dengan kandungan gula kerana tidak mengandungi kalori dan mengganggu keseimbangan paras gula di dalam darah. Hanya setitik yang diperlukan pada setiap hidangan, dan akan dapat menyerlahkan lagi rasa makanan dan minuman anda supaya dapat dinikmati.

Selain itu, Pengganti Gula Anugerah tidak mengandungi kalori dan secara tidak langsung membantu pengguna bijak untuk mengurangkan penggunaan gula serta mengelak masalah kesihatan. Paling penting, pengguna tidak perlu risau untuk menikmati juadah yang dihidangkan kerana Pengganti Gula Anugerah membantu pengguna menikmati rasa manis tanpa sebarang kemudaratan.



 
Chatroom