Home » » Sinopsis Lu ,Gua Bro ! filem lakonan Zalif Sidek

Sinopsis Lu ,Gua Bro ! filem lakonan Zalif Sidek

Sinopsis Lu ,Gua Bro !

Lu , Gua Bro ! mengisahkan perjalanan itu, turun naik kehidupan dua kawan baik, Yu dan Mi berasal dari kampung yang sama dan telah dilahirkan pada hari yang sama. Dari zaman kanak-kanak umur sekolah , umur remaja umur dewasa , mereka kekal bersama-sama walaupun apa-apa kesan . Impian mereka adalah untuk menjadi dasar yang , lebih-lebih lagi kedua-dua bapa mereka mahu mereka menjadi polisi.

Cerita ini bermula apabila Yu & Mi bertemu di sebuah kilang penapisan di mana Mi bekerja sebagai keselamatan selepas setahun tidak bertemu anda menikmati kerja Mi di Bandar meninggalkan rumah. Yu yang melarikan diri dari para peniaga mencari Mi di kedai kilang . Kilang penapisan Mi itu nampaknya menjalankan pengedaran sindeket dadah. Yu dan Mi Cuba melaporkan perkara itu kepada polis, tetapi dilarang oleh peniaga tersebut.
Sinopsis Lu ,Gua Bro !
Pertempuran Yu & Mi sehingga ke peringkat tertinggi penapisan bangunan untuk menyelamatkan diri.

Sedang berlari , Yu tergelincir tiang bangunan kaki dan disambut oleh Mi. Yu hampir putus asa telah ditenangkan oleh Mi dengan kata-kata sehingga baik ke dalam semangat masa lalu menceritakan kisah mereka bagaimana mereka kedua-duanya teruja urusan dengan segera dan menghalang muka cabaran selama ini.

Itulah di mana kisah persahabatan antara Yu & Mi dari zaman kanak-kanak hingga kini. Mereka akhirnya berjumpa dengan 2 orang polis,salah satunya Eve, rakan sekelas mereka di sekolah kerana itu. Polis mengucapkan terima kasih kepada mereka secara tidak sengaja telah menumpaskan sindiket di kilang penapisan.

 

Lu, Gua Bro! Synopsis

"Lu, Gua Bro!" is about the ups and downs of two best friends, Yu and Mi who are from the same village, and weirdly enough, are born on the same day as well! When one their workplace is discovered to be running a secret drug syndicate, then it's up to the two friends to decide what to do.

Director:
Ismail Bob Hashim
Starring:
Zalif Sidek, Epy Raja Lawak, Nina Iskandar



 
Chatroom