Home » » Sinopsis drama Hanya Dikau (Tribute P.Ramlee)

Sinopsis drama Hanya Dikau (Tribute P.Ramlee)

Sinopsis telemovie Hanya Dikau

Hisyam yang sudah sepuluh tahun menetap di Australia, pulang ke Malaysia untuk mengambil alih perniagaan pengangkutan milik keluarganya. Ayahnya, Datuk Borhan jatuh sakit lantas tidak dapat memberi tumpuan kepada perniagaan keluarga mereka. Namun, Hisyam hanya pulang bersyarat – jika ayahnya sihat semula dan mampu menguruskan perniagaan, dia akan kembali ke Australia semula.


Hanya Dikau (Tribute P.Ramlee)

Kepulangan Hisyam menggembirakan keluarganya tetapi syarat yang dikenakan merisaukan mereka. Justeru, nenek Hisyam Puan Aminah pantas mencarikan jodoh agar Hisyam terus tinggal di Malaysia dan sekaligus memberi tumpuan kepada perniagaan keluarga mereka.

Ramai wanita-wanita cantik anak kenalan Aminah dan juga Datuk Borhan diperkenalkan kepada Hisyam, bagaimanapun Hisyam tidak berminat. Pada tanggapannya berkahwin dengan wanita cantik dan terpelajar hanya akan berakhir dengan perceraian. Aminah sangat kecewa dengan pendirian Hisyam itu. Namun Hisyam sebenarnya sudah jatuh cinta dengan Fifi, yang bekerja sebagai pembantu rumah keluarga itu. Adakah Aminah akan menerima pilihan cucunya itu?

Saksikan Hanya Dikau, 20 Januari 2013 pukul 9.00 malam.



 
Chatroom