Home » » Sinopsis Bunga-Bunga Syurga,slot Zehra mulai 9 Mac 2012

Sinopsis Bunga-Bunga Syurga,slot Zehra mulai 9 Mac 2012

Sinopsis Bunga-Bunga Syurga

Bunga-Bunga Syurga, mengangkat kisah anak yatim yang pastinya menyentuh hati sesiapa sahaja yang menontonnya.

Kisah bermula dengan perjuangan seorang pemuda yang menyelamatkan tiga anak yatim piatu setelah dianiayai saudara mereka yang kejam. Emilia (Eyka Farhana), 17, Nadia (Eira Hazali), 13 dan Haziq (Daniel Hakim), 12.

Mereka bakal mewarisi harta jutaan ringgit, namun bapa saudara mereka, Azmin dan isterinya, Baidah sanggup mengkhianati amanah tersebut apabila mengambil sebahagian daripada harta anak yatim ini.

Bunga-bunga Syurga


Dalam satu pertengkaran, Azmin ditembak Baidah dan menyebabkannya lumpuh. Sewaktu lumpuh, Azmin sering bermimpi perkara-perkara buruk seperti dibakar dalam api neraka. Ini membuatkan Azmin mula insaf dan kembali ke jalan ALLAH SWT.

Kepulangan anak kedua Azmin, Aiman (Johan As’ari) selepas tamat pengajian di Australia, memberi sinar harapan buat Emilia, Nadia dan Haziq.

Kecewa dengan perbuatan ibunya, Aiman bertindak membawa anak yatim ini keluar dari rumah itu.

Atas bantuan Haji Halim (Datuk Eizlan Yusof), Aiman berjaya meneruskan misinya. Namun Haji Halim pula mahu bermenantukan Aiman untuk anak gadisnya, Shaffiyah (Wawa Zainal).

Apabila melihat gambar Shaffiyah. Aiman terkejut kerana gadis itu adalah Sofea, perempuan simpanan bapanya, Azmin.

Apakah yang berlaku?

Saksikan Bunga-Bunga Syurga, di slot Zehra, setiap Jumaat jam 9 malam bermula 9 Mac ini.

Bunga-Bunga Syurga, bakal menemui penonton di slot Zehra bermula 9 Mac ini. Menampilkan Johan As’ari, Wawa Zainal, Hilal Azman, Rozita Che Wan, Bea Rameshan, Eyka Farhana, Eira Hazali, Daniel Hakim dan Datuk Eizlan Yusof, drama ini merupakan terbitan Suhan Movies yang terkenal dengan karya yang menyentuh jiwa.

Diarahkan Jet Lee atau nama sebenar M Nazir Juhan, serta skrip oleh Sharifah Abu Salem.



 
Chatroom