Home » » » Umie Aida bersenam untuk kekal bentuk tubuh badan

Umie Aida bersenam untuk kekal bentuk tubuh badan

Umie Aida bersenam untuk kekal bentuk tubuh badan

Satu yang menarik tentang Umie Aida ialah bagaimana dia boleh mengekalkan bentuk tubuh badan dengan begitu sihat sekali.

Tidak mengamalkan sebarang diet pemakanan, jelas Umie, dia mengamalkan disiplin latihan yang sangat ketat untuk dirinya.

“Saya tidak pernah mengamalkan sebarang diet. Saya makan sahaja apa yang saya mahu asalkan latihan fizikal saya kekalkan.

“Rasanya dah dua tahun saya betul-betul konsisten dengan aktiviti senaman untuk kekalkan bentuk badan dan stamina,” jelasnya.

Ditanya tentang aktiviti senaman yang dilakukannya, jelas Umie, kebiasaannya dia akan melakukan aktiviti seperti berlari, berbasikal ataupun bermain badminton.

“Selalunya saya akan lakukan aktiviti dalam dua ke tiga kali seminggu bergantung kepada kelapangan masa, tetapi ia adalah satu kemestian,” jelasnya.

Tambah Umie lagi, hanya satu ketika yang dia akan lupakan seketika tentang sesi senamannya iaitu bila melibatkan waktu cutinya.

“Kalau saya sedang bercuti dengan ahli keluarga, memang saya akan lupakan seketika senaman dan makan apa sahaja yang saya mahu. Tetapi bila dah balik nanti, makin kerap dan berat senaman yang akan dilakukan,” katanya tertawa.



 
Chatroom