Home » » Sinopsis Filem Nasi Lemak 2.0 arahan Namewee, lakonan Afdlin Shauki

Sinopsis Filem Nasi Lemak 2.0 arahan Namewee, lakonan Afdlin Shauki

Sinopsis Filem Nasi Lemak 2.0
Filem Nasi Lemak 2.0 mengisahkanChef Huang (Namewee) menghadapi kesukaran untuk meneruskan perniagaan makanan miliknya kerana dia gagal menyediakan masakan tempatan yang diinginkan oleh para pelanggannya. Namun bertentangan dengan masakannya yang kurang popular, dia dikenali sebagai ‘Hero Huang’ dikawasan kejiranannya. Chef Huang akan membantu komunitinya sehingga dia bertemu dengan Xiao K (Karen Kong) yang membuatkan dia terjebak dengan masalah.

Untuk membolehkan dia meneruskan kehidupan ini serta perniagaaan restorannya Chef Huang perlu mendapatkan bantuan daripada penjaja gerai wanita penuh misteri (Adibah Noor) yang mengarahkan beliau memulakan satu pengembaraan yang hebat dalam kehidupannya.

Ketika berdepan pengalaman yang bakal memberikan kesedaran pada dirinya, dia akan bertemu dengan ramai ‘hero tempatan’ yang memberikan sokongan kepadanya untuk menemui semula asal-usulnya serta erti sebenar yang tersembunyi dalam ‘nasi lemak’.

Pelakon Filem Nasi Lemak 2.0
Adibah Noor, Afdlin Shauki, Nur Fathia, Reshmonu, Dato’ David Arumugam, Pete Teo, Ho Yuhang, Felixia Yeap, Nadine Ann Thomas, Dennis Lau, Dian Sharlin, Kenny & Chee dan ramai lagi.

Info Filem Nasi Lemak 2.0
Tajuk Filem : Nasi Lemak 2.0
Tarikh Ditayangkan : 8 September 2011
Pengarah : Wee Meng Chee (Namewee)
Production : Prodigee Media

Trailer Filem Nasi Lemak 2.0


Poster Nasi Lemak 2.0

Poster Nasi Lemak 2.0





 
Chatroom